افت ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت‌ برخی خودروها؛ ریزش ادامه دارد؟/ سه پیش‌بینی از بازار

قیمت خودرو پس از یک موج گرانی دو ماهه، در چند روز اخیر به مدار نزولی بازگشته است. طوری که برخی فروشندگان پژو 207، این محصول را حدودد 100 میلیون پایین‌تر از هفته گذشته قیمت‌گذاری کرده‌اند. اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ کارشناسان چه می‌گویند؟

به گزارش تازه‌نیوز، روند افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته به اوج خود رسید و اغلب محصولات موجود در بازار رکورد جدیدی را ثبت کردند. طوری که پراید وارد کانال قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان شد. اما از روز گذشته ورق در بازار بازگشت ترمز جهش نرخ خودرو کشیده شد.

به نقل از تجارت‌نیوز، امروز نیز روند کاهش قیمت خودرو ادامه یافت و برخی محصولات مانند پژو ۲۰۷ به گفته کارشناسان تا ۱۰۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کردند.

در میان هیاهوی نوسانات موجود در بازار خودرو، این مساله مطرح می‌شود که بازار و قیمت‌ها در هفته‌های آینده به چه سمت و سویی می‌روند؟ چنانکه بسیاری از شهروندان منتظر ادامه کاهش قیمت خودرو هستند.

نکته جالب توجه در این بین حرکت موازی بازار خودرو با بازار ارز است. بررسی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که پس از افت قیمت دلار در روزهای گذشته، مسیر خودرو هم تغییر پیدا کرد.

این مطالب را هم ببینید:

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است.

او افزود: اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد. در حال حاضر نیز تنها عامل کاهش قیمت خودرو در بازار کاهش نرخ دلار است و اگر دلار با ریزش بیشتری همراه شود، قیمت خودرو در بازار نیز با کاهش همراه می‌شود.

پیش بینی قیمت خودرو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.