جزئیات فروش خودروهای وارداتی/ عرضه خودرو افزایش خواهد یافت

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: ثبت سفارش واردات ۴۰ هزار خودرو انجام شده و اولین فروش خودروهای خارجی در دی ماه انجام خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، امید قالیباف در مورد آخرین وضعیت خودروهای وارداتی، اظهار کرد: تمام مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش این خودروها وجود ندارد.

به نقل از ایرنا، وی افزود: تا امروز حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده و اولین فروش خودروهای خارجی در دی ماه انجام خواهد شد.

مشاور وزیر صمت ضمن تاکید بر شتاب گرفتن واردات، به فروش‌های بزرگ خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: در راستای هدف‌گذاری انجام شده وزارت صمت مبنی بر عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماه آینده، طی روزهای آینده حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل توسط دو شرکت بزرگ خودروساز عرضه خواهد شد.

وی به عرضه چهار هزار دستگاه شاهین که امروز در بورس انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: برای این تعداد عرضه تنها ۱۵۴۵ متقاضی وجود داشت که توانستند با همان قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان خودرو خریداری کنند.

قالیباف گفت: فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت که قطعاً موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه‌ای خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.