سازمان انرژی اتمی موظف به تامین اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان انرژی اتمی را موظف به تامین اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد برای مصارف صلح آمیز کردند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران با ماده ۱ آن موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده، حسینعلی حاجی دلیگانی پیشنهاد اضافه کردن عبارت “جهت مسائل صلح آمیز” پس از عبارت “تصویب این قانون” را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

براساس ماده یک این طرح، در راستای تامین شروط نه گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

در ادامه جلسه وکلای ملت ماده ۲ این طرح را هم تصویب کردند که بر اساس آن، در اجرای بند ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۴ و در جهت تحقق ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی سازی، سازمان انرژی اتمی ایران، مکلف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده با سطح غنای متناسب هر یک از مصارف صلح آمیز کشور را، به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور اقدام نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.