دیدار خطرناک آمریکا و نتانیاهو؛ موضوع: «تهدیدات ایران»!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدات ایران» گفتگو خواهد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که جو بایدن را در سفر به مکزیک همراهی می کند، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که در سفر به سرزمین های اشغالی برای دیدار با دولت جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی درباره “تهدیدات ایران” گفتگو خواهد کرد.

به نقل از ایرنا، سالیوان با تکرار ادعاها و رویکرد دوگانه دولت بایدن افزود: دولت آمریکا به صراحت اعلام کرده است که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست اما همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد دولت بایدن با کابینه جدید رژیم صهیونیستی در مورد موضوع توافق هسته ای ایران گفتگو خواهد کرد.

او تاکید کرد: ما تلاش خواهیم کرد اختلافات در خصوص تاکتیک ها را رفع کنیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است در اواخر ماه جاری میلادی یعنی ژانویه به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند. این سفر در حالی انجام خواهد شد که اقدامات کابینه جدید تندروی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» سطح تنش ها را افزایش داده است.

رسانه های صهیونیستی می گویند فراهم کردن زمینه های سفر نتانیاهو به آمریکا در ماه فوریه یکی از اهداف سفر بلینکن است و می افزایند که واشنگتن نگران اقدامات وزیران کابینه جدید (رژیم) اسرائیل به ویژه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی است که حضورش در مسجد الاقصی جنجال برانگیز شد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» از سفر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین های اشغالی در ۱۹ ژانویه خبر داد و اضافه کرد: مساله ایران، اوکراین و ارجاع پرونده (اشغالگری) اسرائیل به دادگاه لاهه از جمله موضوعاتی هستند که قرار است در این دیدارها بررسی شوند.

دیدار سالیوان و بلینکن اولین دیدار یک مقام خارجی از سرزمین های اشغالی بعد از شروع به کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.