یک ادعا در مورد تعداد بازداشت‌شدگان در اعتراضات تهران

روزنامه جوان نوشت: در مدت زمان بروز اغتشاشات اخیر در شهر تهران، در مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آشوبگران به دست نیرو‌های بسیج، حدود ۵ هزار نفر از سوی فاتب، حدود ۲ هزار نفر توسط دستگاه امنیتی و… شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جوان به نقل از یک منبع آگاه تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات در تهران را حدود ۹ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش جوان، در مدت زمان بروز اغتشاشات اخیر در شهر تهران، در مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آشوبگران به دست نیرو‌های بسیج، حدود ۵ هزار نفر از سوی فاتب، حدود ۲ هزار نفر توسط دستگاه امنیتی و… شناسایی و دستگیر شدند. از این میان، حجم عمده‌ای – بیش از ۸۰ درصد- از بازداشت‌شدگان پس از انتقال به مراکز نگهداری و پس از صحبت و گفتگو، نسبت به شرایط کشور و کلان پروژه دشمن برای آشوب در ایران، پس از حضور خانواده و امضای برگه تعهدنامه آزاد شدند. در واقع این افراد کمتر از ۱۲ ساعت در این مراکز نگه داشته شدند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: همچنین با توجه به تبعاتی که تشکیل پرونده قضایی برای بازداشت‌شدگان ایجاد می‌کرد و با عنایت به توصیه رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه انتظامی امام حسن (ع) مبنی بر تفاوت نحوه برخورد با افراد مختلف حاضر در اغتشاشات، از میان بازداشت شدگان نیرو‌های بسیج تنها برای حدود ۴۰۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شد و حدود ۳۴۰۰ نفر دیگر که بازداشت شده بودند با تعهدنامه آزاد شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.