تغییر رئیس بانک مرکزی دردی را دوا نکرد/ تیم اقتصادی تغییر می‌کند؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

به گزارش تازه‌نیوز، علی اصغر خانی درباره وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی بودجه سال جاری و ملاحظاتی که در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: تا به امروز ما اصلا از تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی دولت در سطح استان ها راضی نیستیم و در تخصیص اعتبارات عمرانی واقعا دولت عملکرد ضعیفی داشته است و در تخصیص بودجه عمرانی خیلی عقب هستیم.

درآمدهای مالیاتی و نفت دولت در لایحه بودجه محقق شده است

به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی تا به امروز به میزان پیش بینی شده محقق شده است. در فروش نفت نیز- قیمت فروش را در سال جاری روی ۷۰ دلار بستیم و دولت بعد از جنگ اوکراین و روسیه نفت را روی ۸۰ و ۹۰ و ۱۰۰ دلار فروخته است- درآمدهای دولت محقق شده است پس دو شاخص کلان درآمدی دولت در لایحه بودجه محقق شده است.

وضعیت تخصیص بودجه در سطح استان ها اصلا قابل درک نیست

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در وهله اول باید پرسید مابه التفاوت درآمد فروش نفت کجا رفته است؟ در وهله دوم نیز باید پرسید چرا زمانی که دو درآمد کلان بودجه محقق شده است در استان ها و شهرستان ها برخی از شاخص ها حدود ۵ الی ۱۰ درصد و برخی از شاخص های بودجه به میزان صفر درصد محقق شده است؟ ما به عنوان قانون گذار و ناظر متوجه این موضوع نمی شویم و دولت باید در این زمینه توضیح دهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: این سوءمدیریت به سازمان برنامه و بودجه باز می گردد و اگر دولت فکری نکند از دو حوزه آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه در وهله اول دولت باید نسبت به نوسازی تیم اقتصادی خود سریعا اقدام کند، گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری در بازار نداشت و دیدیم که قیمت دلار چند روز پایین رفت اما مجددا سیر صعودی را پیش گرفته است. پس علت اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

سازمان برنامه و بودجه فریز شده است

خانی در پایان افزود: در وهله دوم باید تغییرات در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، امروز سازمان برنامه و بودجه فریز است و به نحوی عمل نمی کند که حرکت در سطح کشور ایجاد کند. دوستان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امسال اعلام کردند در طرح جدید هدفمندی یارانه ها تنها ۴ رقم کالا گران خواهد شد اما دیدیم ۴ هزار قلم کالا گران شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.