اعتراض یک شهروند ایرانی مقابل سفارت عراق در تهران +عکس

یک شهروند ایرانی مقابل سفارت عراق در تهران اعتراض کرد.

به گزارش تازه نیوز، یکی از شهروندان ایرانی روز سه‌شنبه در مقابل سفارت کشور عراق در تهران ایستاد و نوشته‌ای اعتراضی نسبت به استفاده‌ی دولتمردان آن کشور از نام جعلی برای خلیج فارس در دست گرفت.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، ترجمه‌ی این نوشته به شرح زیر است:

«ای دولتمردان عراقی، چندصد ایرانی چند سال پیش برای حفظ تمامیت ارضی کشور شما کشته شدند. همین!» #خلیج_فارس

واکنش او به استفاده‌ی دولتمردان عراقی از نام خلیج عربی به جای خلیج فارس و نام گذاری جام فوتبال کشورهای عربی در کشور عراق به همین نام بود.

این مطالب را هم ببینید:

این شهروند ایرانی در توضیح حرکت خود، یادداشت زیر را برای انصاف نیوز فرستاده است:

«از پدیداری تجربهٔ «دولت-ملت» در سده نوزدهم تا امروز با «شبکه‌های اجتماعی»، کوچکترین افعال و اقوال دولت‌ها، زیر ذرّه‌بین ملت‌هاست.

دولت‌مردان دیوانهٔ تاریخ (مانند صدّام حسین و هیتلر)، که ملت‌هایشان را با اوهام و آمال دورشان به قهقرا بردند را فراموش نکرده‌ایم. پس از پنج دهه تخاصم میان دولت‌مردان ایران و عراق (و به تبعش، بخشی از ملت‌هایشان)، کار به جایی رسید که همین چند سال پیش، گروهی از ایرانی‌ها، از سر دوستی، دوشادوش گروهی از عراقی‌ها، جانشان را برای حفظ «تمامیت ارضی» کشورهایشان در برابر «دشمن مشترک» فدا کردند.

اینکه دولت‌مردان عراقی، بی درنظرگرفتن سرمایهٔ اجتماعی شکل گرفته از پس همکاری با ایران برای نابودی د.ا.ع.ش، سیاست کشورهای «شورای همکاری خلیج [فارس]» (که عراق جزوشان هم نیست) را در قبال ایران پیش بگیرند، پذیرفتنیست؟»

اعتراض یک شهروند ایرانی مقابل سفارت عراق

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.