سامانه جدید بارشی از شنبه به کشور وارد می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ورود سامانه جدید بارشی را به غرب و جنوب غرب کشور از فردا و همچنین افزایش آلایندگی شهرهای پرجمعیت از امروز خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت آب‌ و هوای امروز جمعه ۲۳ دی ماه گفت: امروز بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان، جنوب بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است. نقشینه گفت: فردا با نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت غرب و جنوب غرب برای این مناطق و استان بوشهر و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس باران و برف رخ می‌دهد.

به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: یکشنبه علاوه بر این مناطق استان‌های زنجان، قم، اصفهان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان و به تدریج خراسان رضوی و شمالی هم بارش خواهند داشت. وی افزود: در مناطق جنوبی این بارش‌ها همراه با رعدو برق و وزش باد خواهد بود. شدت بارش این سامانه در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی افزود: سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و اواخر وقت هم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه تا روز شنبه هوای سرد در بیشتر مناطق کشور ماندگار است و از امروز تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طولانی است و از فردا تا ظهر یکشنبه و همچنین سه‌شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود. وی درباره وضعیت جوی تهران توضیح داد: امروز بیشینه دما در پایتخت به ۳ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما هم ۳ درجه زیر صفر خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.