مدارس و ادارات این استان‌ها امروز شنبه و فردا یکشنبه تعطیل شدند

سرما و یخبندان مدارس و ادارات بسیاری از استان‌های کشور را تعطیل و فعالیت آنان را دورکار کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، تسنیم نوشت: با توجه به ماندگاری برودت هوا و افزایش مصرف گاز، ستاد مدیریت بحران استان‌های مختلف به ویژه استانهای مرکزی و شمالی کشور تصمیم گرفتند اداره‌ها و مدارس را در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دیماه 1401 تعطیل و فعالیت آنان را به صورت دورکار و غیرحضوری اعلام کنند.

آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان ارجمند می‌گذرد آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و اداره‌ها در استان‌های مختلف کشور است:

تعطیلی ادارات و مدارس مازندران در روز شنبه

به علت برودت هوا ادارات و مدارس استان مازندران شنبه 24 دیماه 1401 تعطیل اعلام شد.

امید محبی معاون استاندار مازندران اظهار داشت: ادارات و مدارس مازندران به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی شنبه تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران افزود: همچنین در این روز ادارات مازندران دورکاری و مدارس غیرحضوری خواهد بود.

به گفته این مسئول، در پی تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف، فعالیت ادارات استان به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی شنبه به صورت دورکاری است و تنها امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم، طبق روال برقرار است.

دورکاری ادارات و دستگاه های اجرایی اصفهان در روز شنبه

براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان اصفهان و با هدف مدیریت مصرف گاز و برق و پایداری شبکه گاز تمام ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه 24 دی ماه به صورت دورکار و مراکز آموزشی استان اصفهان نیز در این روز مجازی هستند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی در استان و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

شیشه فروش بیان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امتحانات نهایی مدارس و آزمون های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطابق با برنامه قبلی و با تاکید بر رعایت دقیق صرفه جویی در مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام ادارات، مراکز دولتی و آموزشی مکلف هستند نسبت به خاموش کردن سیستم های گرمایشی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی در این ایام اقدام نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیران ادارات، مراکز دولتی و آموزشی مکلف شدند نسبت به انجام نظارت های لازم و اتخاذ تمهیدات بدین منظور اقدام نمایند

وی تاکید کرد: مسئولیت نظارت بر این تصمیمات به فرمانداران استان محول شده است تا شرکت های گاز با بازرسی و نظارت های دوره ای و مستمر جهت الزام به عدم مصرف انرژی، موارد عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغی اعلام و با آن ها به صورت جدی برخورد گردد.

تعطیلی مدارس ابتدایی و تاخیر در آغاز کار ادارات زنجان در روز شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان جزئیات تعطیلی ادارات و مدارس و دانشگاه‌های استان زنجان را در روز شنبه 24 دی ماه را اعلام کرد.

صفی‌الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان اظهار داشت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در روز شنبه مورخ 24 دی ماه تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به جز بانک‌های منتخب و دستگاه‌های خدماتی و درمانی و امدادی از ساعت 9:30 شروع به کار خواهند کرد.

وی افزود: مدارس ابتدایی نیز در روز شنبه 24 دی ماه در بستر شبکه شاد به‌شکل مجازی برگزار می‌شود. همچنین در مقاطع دیگر مدارس و دانشگاه‌ها نیز امتحانات بر اساس زمان مشخص قبلی برگزار می‌شود.

ادامه تعطیلی مدارس و دورکاری اداره‌های اردبیل در روز شنبه

به دنبال برودت هوا و مدیریت مصرف گاز مدارس استان اردبیل به تعطیلی کشیده شد و ادارات نیز شنبه دورکاری می‌کنند.

به دلیل برودت هوا و مدیریت مصرف گاز، در تمام نواحی و مناطق استان اردبیل فعالیت های آموزشی تمام دوره های تحصیلی در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام و امتحانات داخلی به زمان دیگری موکول می‌شود. در ضمن امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

همچنین به منظور مدیریت مصرف گاز، مدیران مراکز آموزشی ترتیبی اتخاذ کنند تا سیستم های گرمایشی مدارس در حداقل درجه قرار گیرند.

ادارات استان اردبیل نیز به غیر از مراکز امدادی، خدماتی و درمانی روز شنبه 24 دیماه 1401 دورکاری می‌کنند.

کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از دورکاری همه دستگاه‌های اداری استان به غیر از مراکز امدادی، خدمات‌رسان و درمانی، فعالیت غیرحضوری مدارس و تأخیر 2 ساعتی بانک‌ها و مراکز بهداشتی در روز شنبه 24 دی، به‌دلیل برودت هوا خبر داد.

سرما مدارس ابتدایی استان قزوین را 2 روز دیگر تعطیل کرد

با تصمیم ستاد پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی در کل استان در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل اعلام شد.

ستاد پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استانداری قزوین تشکیل جلسه داد و در نهایت با تصمیم این ستاد مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی در کل استان در روزهای شنبه 24 دی‌ و یکشنبه 25 دی تعطیل اعلام شد. همچنین این ستاد ساعت شروع کار ادارات در روز شنبه را ساعت 9 صبح اعلام کرد.

همچنین بنا بر تصمیم این ستاد مدارس متوسطه و هنرستان‌هایی که امتحانات آنها به پایان رسیده، تعطیل هستند. بر اساس اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین امتحانات مدارس متوسطه اول و دوم به قوت خود باقی هستند و امتحانات این مقاطع لغو نشده است.

در ضمن بر اساس این اطلاعیه حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست. همچنین مدارس برای کاهش مصرف گاز باید شیوه‌نامه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را رعایت کنند.

ادارات و دانشگاه‌های قزوین روز شنبه و یکشنبه تعطیل شدند

بر اساس آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران استان قزوین تمام ادارات و دانشگاه‌های استان قزوین روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی‌ماه تعطیل شدند و تنها امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به سرمای شدید هوا و افزایش شدید مصرف گاز در استان قزوین بر اساس آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران استان قزوین تمام ادارات، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی‌ماه تعطیل شدند و تنها امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس متوسطه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بنا بر اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان قزوین این تصمیم برای پایدارسازی شبکه گاز گرفته شده و همچنین تمام ادارات، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های استان قزوین از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 26 دی‌ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

در ضمن تنها دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب در 2 روز آینده فعالیت خواهند داشت و بانک‌ها هم شعب منتخبی را برای رفع مشکلات اضطراری مردم باز خواهند گذاشت.

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های تهران تعطیل شد / بانک‌های پایتخت فعال هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس طی شنبه 24 دیماه به دلیل برودت هوا و در راستای کاهش مصرف گاز خبر داد.

عابد ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل برودت هوا و در راستای کاهش مصرف گاز در روز شنبه 24 دیماه خبر داد.

وی تأکید کرد: از تمامی هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

همچنین قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اظهار داشت: تمام ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه 24 دی 1401 تعطیل است.

وی افزود: مدارس و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز تعطیل است.

شفیقی  گفت: تمام دستگاه‌ها از لحظه دریافت خبر موظف هستند وسایل گرمایشی گازسوز خود را خاموش کنند.

وی اضافه کرد: شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت 9 الی 13 فعال هستند.

شفیقی افزود: مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم به ویژه استان‌های شمالی اتخاذ شده است، گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

تعطیلی یک روزه ادارات و 2 روزه مدارس در سمنان

پس از اعلام هشدار مبنی بر وقوع یخبندان در استان سمنان و ورود جبهه‌هوای سرد به این استان، ادارات استان سمنان روز شنبه نیز مانند روز پنج شنبه گذشته تعطیل شد.

پس از اعلام نارنجی مبنی بر وقوع یخبندان در استان سمنان، تعطیلی ادارات این استان که روز پنجشنبه آغاز شده بود؛ برای روز شنبه نیز تمدید شد.

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جانشین ستاد مدیریت بحران این استان اظهار داشت: برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و همچنین پیش‌بینی کاهش دما سبب شده است تا ستاد مدیریت بحران استان سمنان این تصمیم را اتخاذ کند.

به گفته وی تصمیم به استمرار تعطیلی ادارات در روز شنبه بیست و چهارم دی‌ماه با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکین خانگی و کمک به بخش صنعت فعال استان سمنان اتخاذ شده است.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان افزود: بر این اساس تمام ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی استان سمنان در روز شنبه بیست و چهارم دی‌ماه سال 1401 تعطیل است.

حمیدی عنوان کرد: با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و تامین گاز طبیعی برای مشترکین خانگی، تمامی ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان سمنان ( بجز شعب مرکزی)  و به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی این روز تعطیل است.

وی از آحاد مختلف مردم استان سمنان خواست با کاهش مصرف انرژی و به‌ویژه کاهش دمای تجهیزات گرم کننده مورد استفاده، امکان بهره‌مندی تمامی شهروندان از نعمت گاز را فراهم کنند.

سمنان فعالیت مدارس استان سمنان به مدت 2 روز غیرحضوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با توجه به برودت هوا، فعالیت مدارس استان سمنان در دو روز آینده به صورت غیرحضوری خواهد بود.

عادل خالقی ثمرین  اظهار داشت: فعالیت مدارس دولتی و غیردولتی استان در روزهای شنبه و یک‌شنبه (بیست و چهارم و بیست و پنجم دی) به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه مقاطع تحصیلی در استان سمنان،شنبه و یکشنبه را به صورت غیرحضوری دنبال می‌کنند افزود: مراکز کودکستان1 (مهدکودک‌ها) و کودکستان2 (پیش‌دبستانی‌ها) در تاریخ‌های یادشده تعطیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در این روزها، امتحانات داخلی مدارس نیز برگزار نخواهد شد عنوان کرد: البته امتحانات نهایی مدارس در این دو روز در زمان خود انجام می‌شود.

پیش از این نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان محدودیت‌هایی را برای فعالیت مدارس در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه اعلام کرده بود.

بر اساس اعلام خالقی ثمرین با وجود کاهش ساعات اداری در روز چهارشنبه، بیست و یکم دی‌ماه 1401، امتحانات مدارس استان سمنان در این روز بر اساس برنامه اعلام شده برقرار است؛ اما در این روز به علت برودت هوا، مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی اول و دوم در شهرستان شاهرود به صورت غیرحضوری است.

تمام ادارات و بانک‌های کاشان شنبه دور کار شدند

فرماندار کاشان با بیان اینکه تمام ادارات و بانک‌های کاشان شنبه دور کار خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: آموزش حضوری مدارس لغو شد.

محمدشریف زارعی اظهار داشت: ️با توجه به تصمیم کمیته مدیریت بحران استان و با هدف مدیریت مصرف گاز، برق و پایداری شبکه گاز تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان کاشان در روز شنبه 24 دی ماه به صورت دورکار و مراکز آموزشی نیز در این روز مجازی خواهند بود.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در خصوص این تصمیم ابراز داشت: این تصمیم از سوی استان اصفهان و با هدف مدیریت مصرف انرژی و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه در روز شنبه تمام مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی، ارائه خدمت خواهند کرد، ابراز داشت: امتحانات نهایی مدارس و آزمون های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطابق با برنامه قبلی و با تاکید بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار خواهد شد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: تمام ادارات، مراکز دولتی و آموزشی در  کاشان مکلف هستند نسبت به خاموش نمودن سیستم های گرمایشی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور کاهش مصرف انرژی در این روز اقدام کنند.

زارعی تاکید کرد: اداره گاز شهرستان کاشان باید با بازرسی و نظارت‌های دوره‌ای و مستمر جهت الزام به عدم مصرف انرژی، موارد عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغی را به فرمانداری اعلام کنند.

ادارات و مدارس استان گلستان 24 و 25 دی ماه تعطیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان گفت: در راستای مدیریت مصرف گاز در استان و در پی تداوم سرمای شدید هوا ادارات و دستگاه های اجرایی استان گلستان در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی به صورت دورکاری و مدارس به صورت غیرحضوری است.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حاجی گلدی کر اظهارداشت: در راستای مدیریت مصرف گاز در استان و در پی تداوم سرمای شدید هوا ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی به صورت دورکاری به ادامه فعالیت خود می‌پردازند.

وی افزود: به علت برودت هوا و با هدف تامین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به صورت دورکار خواهند بود و در عین حال بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان دایر هستند.

به گفته حاجی گلدی‌کر همه دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری و مدارس به صورت مجازی و در بستر شاد فعال هستند تنها امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم  حضوری خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان اظهار کرد: رعایت صرفه جویی در مصرف گاز و برق مورد تاکید است و شرکت گاز استان موظف است نسبت به بازرسی از کیفیت اجرای طرح به صورت مستمر اقدام و گزارش جامعی از نتایج آن و تجزیه تحلیل بار مصرفی و اثربخشی اجرای طرح را به معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل بازرسی استانداری اعلام کند.

مدارس آذربایجان‌غربی غیرحضوری شد

آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اعلام کرد: مدارس سراسر این استان در روز شنبه تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، مبنی بر برودت هوا و افت شدید دما و لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی، تمامی مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان شنبه 24 دی‌ماه غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت.

در این اطلاعیه آمده است: امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و زمان برگزاری متعاقبا از طریق مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیای گرامی اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در این اطلاعیه آورده است: جهت کمک به کاهش مصرف سوخت مقتضی است موارد ذیل از سوی مدیران محترم مدارس رعایت گردد: کلیه تجهیزات گرمایشی برقی و انواع بخاری خاموش و تجهیزات گرمایش مرکزی مانند پکیج و موتورخانه تا حداقل مقدار مصرف کاهش یابد. 2- سایر اقدامات ضروری متناسب با محل ابنیه مطابق استانداردهای موجود انجام گیرد.

همچنین معاون توسعه منابع و مدیریت استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای مصوبه کارگروه سوخت استان و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ادارات آذربایجان‌غربی 2 ساعت زودتر از وقت قانونی تعطیل می‌شود.

جعفر ذوالفقاری اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تابعه، بانک‌ها و مراکز آموزشی به استثناء مراکز امدادی و خدمات رسان و بهداشت درمان در روز شنبه 24 دی ماه به مدت 2 ساعت زودتر از موعد قانونی تعطیل می‌شود.

مدارس و دانشگاه‌های قم به مدت 2 روز غیرحضوری شد/ کارکنان شنبه دورکار شدند

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با صدور اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دانشگاه‌های قم در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی‌ماه در راستای کاهش مصرف گاز خبرداد.

م، در متن اطلاعیه شماره 5 ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم بدین شرح آمده است:

با احترام به اطلاع شهروندان می رساند، به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز ازاین گاز و برق، تمام مراکز آموزشی (ستادی و آموزشی) شامل دانشگاه‌ها، مراکز حوزوی و تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در بخش‌های دولتی و خصوصی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 24 و 25 دی‌ماه 1401 در سطح استان به صورت غیرحضوری بوده و امتحانات آن‌ها نیز لغو می‌شود.

در ضمن امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود.

همچنین تمام ساختمان‌های مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی تا صبح روز دوشنبه مورخ 26دی ماه جاری هستند.در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان خواهشمندیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد: فعالیت تمام دستگاه های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت ها، موسسات و بانک ها به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و شعب کشیک اعلام شده بانک ها در روز شنبه مورخ 24 دیماه در سطح استان به صورت دور کار خواهند بود.

همچنین تمام دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی در  مدت یاد شده تا ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخ 25 دیماه 1401 هستند.

در پایان ضمن قدردانی از مردم عزیز استان و صنعت گران و تولیدکنندگان واصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

اداره‌های استان البرز شنبه تعطیل شدند

استاندار البرز گفت: فعالیت آموزشی مدارس و دانشگاه‌های استان البرز شنبه غیرحضوری و کارکنان ادارات دورکار شدند.

مجتبی عبداللهی روز جمعه پس از بازدید از مراکز مختلف و حضور در شرکت ملی گاز و نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان و اطلاع از  وضعیت تولید و مصرف گاز و فرآورده های نفتی کشور اعلام کرد: شنبه 24 دی ماه تمام ادارات و سازمانهای استان البرز به صورت دورکاری و مدارس در همه مقاطع تحصیلی  به صورت غیر حضوری است.

تعطیلی ادارات استان خراسان جنوبی در روزهای شنبه و یکشنبه

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان خراسان جنوبی از تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی استان در روزهای 24 و 25 دی خبر داد.

علیرضا عباس زاده ، به اخطار نارنجی هواشناسی به جهت برودت هوا اشاره کرد و اظهار داشت: بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و تصویب کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و موافقت استاندار خراسان جنوبی به منظور رفاه حال عموم مردم و همچنین رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تعطیلی ادارات، سازمان ها، نهادها، مدارس و مراکز آموزشی استان تا روز یکشنبه 25 دی ماه تمدید شد.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی و بهداشتی، امدادی و عملیاتی و خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام مدارس دوره ابتدایی استان اعم از نوبت صبح و عصر در روزهای مذکور به صورت مجازی و امتحانات متوسطه اول و دوم و همچنین امتحانات نهایی براساس برنامه ریزی های قبلی به قوت خود باقی است و برگزار می شوند.

تمدید تعطیلی مدارس استان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: به علت برودت هوا یخبندان معابر  شهری و روستایی و سرمای شدید کلاس های حضوری تمام مدارس استان مراکز پیش دبستانی، کودکستان ها و مهد کودک ها  در روز های شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی ماه سال جاری تعطیل است.

سید علیرضا موسوی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: به علت سرمای شدید یخبندان معابر شهری و روستایی و برودت هوا،کلاس های حضوری مراکز پیش دبستانی،کودکستان ها،مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان در دو شیفت صبح و عصر, در  روزهای شنبه و یکشنبه بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه جاری تعطیل بوده و کلیه خدمات آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار شاد ارائه خواهد شد.

وی اظهارکرد:  امتحانات داخلی دبیرستان های دوره اول و دوم لغو شده ولی امتحانات  نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می شود.

ساعت کار ادارات و مدارس کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و مدارس این استان را اعلام کرد.

سید علی احمدزاده ظهر امروز در نشست ستاد بحران  کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: به دلیل کاهش دما، سرما، برودت هوا و یخبندان ساعت کار ادارات و مدارس این استان برای هفته آینده تغییر کرد.

وی این تغییر ساعت را برای شنبه 24 دی‌ماه تا پنجشنبه 29 دی‌ماه اعلام کرد و افزود: از روز شنبه ساعت کار ادارات از ساعت 8:30 صبح آغاز و تا ساعت 14:30 دقیقه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که برای روز پنجشنبه و تعطیلی آن تصمیمی گرفته نشده است.

احمدزاده خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: دمای ادارات شما از 17 تا 21 درجه سانتیگراد نباید کمتر و بیشتر باشد و هر گونه تخلفی مورد پیگیری و پیگرد قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساعت شروع مدارس در مقاطع مختلف در همه شهرستان‌ها و مناطق این استان برای هفته آینده از ساعت 8:30 دقیقه است.

تعطیلی ادارات 5 شهرستان منطقه سیستان در روزهای شنبه و یکشنبه

تداوم سرما و یخبندان ادارت پنج منطقه سیستان را در روزهای 24 و 25 دی1401  به تعطیلی کشاند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری زابل، با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و احتمال رگبار پراکنده و تصمیمات اتخاذ شده ستاد مدیریت بحران شهرستان زابل، روز شنبه مورخ 24 دی‌ماه تمام دستگاه‌های اجرایی، تمام مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بانک‌های پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک،هامون، هیرمند و نیمروز  به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان تعطیل اعلام شده است.

همچنین با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و احتمال رگبار پراکنده، مدارس پیش دبستانی و دبستان در روز یکشنبه 25 دی‌ماه تعطیل است.

غیرحضوری شدن آموزش مدارس 9 شهر استان سیستان و بلوچستان

آموزش مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول 9 شهر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد.

روابط عمومی آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان اعلام کرد: به استناد هماهنگی ستاد بحران استان با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و رگبار پراکنده، نحوه آموزش در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، خاش، تفتان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن در روز شنبه 24 دی‌ماه به غیرحضوری تغییر یافت.

امتحانات داخلی و نهایی مقطع متوسطه دوم براساس برنامه اعلام شده برگزار می‌شود. نحوه آموزش در شهرستان‌های منطقه سیستان تابع مصوبه قبلی ستاد بحران در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه غیرحضوری خواهد بود. امتحانات داخلی این روز در روزهای آتی انجام و امتحانات نهایی مطابق برنامه تعیین شده برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.