چند وزیر دولت رئیسی در آستانه استیضاح هستند؟/ تاخیر چندماهه در ارسال برنامه هفتم

علی نیکزاد اظهار کرد: بر اساس ماده قانونی دولت باید خرداد ماه امسال برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد که بنا به اظهارنظر رئیس جمهور دولت منتظر ابلاغ سیاست‌های کلی نظام شد تا شهریورماه این امر میسر شود.

به گزارش تازه‌نیوز، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح حق قانونی مجلس است و در این زمینه استیضاح ۹ وزیر که به امضای حداقل ۱۰ نماینده مجلس رسیده روی میز هیئت رئیسه قرار گرفته است.

به نقل از فردای اقتصاد، وی تأخیر چندین ماهه را در ارسال برنامه هفتم توسعه از سوی دولت یادآور شد و بیان کرد: قرار بود برنامه هفتم توسعه واقع‌بینانه و مساله محور تهیه شود که به دلیل تأخیر و تعلل در این زمینه با هماهنگی قوای مجریه و مقننه و امر رهبری برنامه ششم توسعه تمدید شد و ما امیدواریم در اوایل سال آینده این برنامه برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.

کمیسیون تلفیق و نمایندگان به سرعت لایحه ۱۴۰۲ را تدارک می‌بینند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: هرچند دیرهنگام ولی دولت لایحه بودجه را دو روز پیش تقدیم مجلس کرد و ما تا اواخر اسفند فرصت تصویب نهایی آن را داریم.

این مطالب را هم ببینید:

نیکزاد گفت: با تعیین رئیس کمیسیون تلفیق در روزهای آینده و تشکیل جلسات سه شیفته کمیسیون و جمع بندی نظرات نمایندگان امیدواریم به سرعت لایحه بودجه آماده بررسی در صحن علنی شود.

وی ادامه داد: دو نفر از نمایندگان استان سیدکاظم موسوی و محمود عباس زاده مشگینی در کمیسیون تلفیق حضور دارند و امیدواریم با برگزاری جلسات فشرده کمیسیون در اواسط اسفندماه لایحه به تصویب نهایی مجلس برسد.

پرداخت ۱۰ درصد از منابع صندوق ملی در حمایت از اشتغال

وی اذن مقام معظم رهبری را برای پرداخت ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی در حمایت از اشتغال یادآور شد و بیان کرد: این منابع در قالب تملک دارایی و تبصره ۱۸ پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت تلاش بیشتر وزرای دولت سیزدهم را در حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: استیضاح ۹ وزیر حداقل با امضای ۱۰ نفر از نمایندگان روی میز هیئت رئیسه است ولی ما فراتر از آن سعی می‌کنیم با همراهی و تعامل با دولت گره گشای مشکلات باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس با وزرا و مسئولان کشوری در سروسامان دادن به شرایط اقتصادی سخت تصریح کرد: هرچند مجلس شفاف و روشن مسائل را با مردم در میان می‌گذارد اما هدف از این جلسات غیرعلنی پیگیری مشکلات و بیان مسائل است که انتظار داریم بیش از این یاس و ناامیدی را در جامعه شاهد نباشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.