صحبت‌های بنیان‌گذار هوآوی درباره تحریم‌های آمریکا

رن ژنگفی به تازگی اظهار داشت برخی مقامات آمریکا سعی داشته اند این شرکت را به کلی نابود کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، به تازگی شرکت هوآوی زیرمجموعه خود یعنی آنر را به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا به فروش رساند. مقامات آمریکا بر این باورند که شرکت هوآوی و مجموعه‌های دیگری مانند ZTE تهدیدات جدی برای امنیت این کشور هستند.

به همین جهت آمریکا منابع تأمین تجهیزات هوآوی را تحریم کرد و گوگل نیز به همین دلیل از سرویس‌دهی به هوآوی خودداری کرد. این امر باعث شده گوشی‌های هوآوی از داشتن برنامه‌هایی مانند جیمیل، یوتیوب، پلی استور و گوگل مپ محروم شود.

صحبت‌های بنیان‌گذار هوآوی درباره تحریم‌های آمریکا

روز گذشته بنیان‌گذار هوآوی، رن ژنگفی به کارمندان خود در آنر گفت تا برای پیشرفت شرکت تلاش کنند و با وجود جدا شدن از هوآوی آن‌ها را تشویق کرد. ژنگفی اظهار داشت با وجود آن که شرکت هوآوی می‌توانست راه حلی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پیش بگیرد اما این امر باعث می‌شد هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا کند و مشاغل کارکنان آنر تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: “ما تمایلی نداشتیم که زندگی انسان‌های بی‌گناه را درگیر تحریم‌های آمریکا کنیم”. ژنگفی اعلام کرد که پس از جدایی آنر از هوآوی این مجموعه باید به بزرگ‌ترین رقیب آن‌ها در بیاید و رشد قابل توجه‌ای را داشته باشد. گفتنی است؛ از ۵۱.۷ میلیون دستگاه‌های فروش رفته توسط هوآوی در فصل سوم سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳ میلیون آن یعنی ۲۶ درصد از فروش هوآوی از شرکت آنر بوده است.

ژنگفی همچنین در صحبت‌های خود اظهار کرد: “تحریم‌های پیاپی آمریکا پس از مدتی این امر را مشخص کرد که برخی مقامات آمریکا تنها سعی دارند ما را از بین ببرند و شرکتمان را نابود کنند”. در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، پس از آن که بایدن به کاخ سفید راه پیدا کند، انتظار می‌رود که روابط چین و آمریکا باری دیگر آرام شود و شرایط به حالت قبلی بازگردد. در حال حاضر نیز خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد برنامه پرطرفدار تیک تاک دیگر تحت فشار آمریکا قرار ندارد و به نظر می‌آید به زودی به روال فعالیت خود در گذشته برگردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.