پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۷ دی

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز حدود 37 هزار واحد رشد را تجربه کرد تا ارزش بورس تهران به رقم 6 هزار و 204 همت برسد. امروز ارزش معاملات بورس تهران در محدوده 9 هزار میلیارد تومانی بود.

به گزارش تازه‌نیوز، تهران پس از تعطیلی روز یکشنبه به دلیل افت فشار گاز و با هدف کاهش مصرف گاز توسط ادارات دولتی و بخش خصوصی همپا با سایر مراکز دیگر تعطیل بود و روز جاری بورس تهران با رشد ۳۷  هزار واحدی کار را تمام کرد

به نقل از اکوایران، در بازار امروز در غیاب نمادهای ایران خودرو و سایپا ارزش معاملات گروه بانکی در رتبه یک برترین ارزش معاملاتی بازار قرار گرفت به طوری که نمادهای وتجارت و نماد بانک ملت با استقبال خوب خریداران تا صف خرید هم پیش رفتند.

ارزش معاملاتی گروه بانکی حدود ۷۹۳ میلیارد تومانی شد و گروه خودرویی در غیاب بزرگان حوالی ۶۹۹ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفتند.

اما امروز در تالار خودرو در بورس کالا برای نخستین بار، ۱۰ هزار دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید روی تابلو رفت که تحویل این محصول درب انبار کارخانه در روز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ است. بررسی معاملات دنا نشان می‌دهد که قیمت این خودرو ۱۸۵ میلیون تومانی زیر قیمت بازار کشف شده است. با احتساب معامله ۱۰ هزار خودرو، سود مصرف کنندگان ۱۸۰۰ میلیارد تومان و سود تولیدکننده ۱۹۰۰ میلیارد تومان شد. این در حالی بود که مدیر عامل ایران خودرو چند روز پیش تصمیمی برای عرضه این خودرو در بورس کالا نداشت.

این مطالب را هم ببینید:

رئیس سازمان بورس هم امروز در نشست خبری که با وزیر اقتصاد برگزار شد اعلام کرد که زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ قابل ادامه نبود و در صورت عدم عرضه خودرو در بورس کالا، صنعت خودرو به تعطیلی کشیده می‌شد.

اما در خصوص بودجه سال آینده، سخنگوی کمیسون تلفیق بودجه اعلام کرده که دولت در لایحه بودجه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تثبیت بازار سرمایه پیش بینی کرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم  با بیان این که بودجه سال آتی نیاز به اصلاحات اساسی دارد گفت: فروش ۱.۴ میلیون بشکه‌ای نفت محقق نخواهد شد؛ قیمت ۸۵ دلاری فروش نفت هم بالاست و همچنین فروش اوراق گشایشی در پروژه‌ها ایجاد نمی‌کند؛ ۷۰ درصد آن عملاً نتیجه‌ای ندارد.

تحلیل تکنیکی شاخص بورس

برای بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران باید این گونه گفت که شاخص پس از شکست حمایت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی و رفت و برگشت های بسیار که خیلی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه اذعان داشتند که می‌تواند به عنوان یک پولبک به این سطح باشد، در جریان معاملات امروز توانست با رشد ۳۷ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحدی برسد.

چند روزی بود که در خصوص خط روند صعودی اندیکاتور RSI  در نمودار شاخص کل صحبت کردیم و به گفته فعالان بازار و از منظر تکنیکالی در صورت شکست این خط روند صعودی در این اندیکاتور ( RSI ) واگرایی در سقف برای شاخص فعال می شد و بازار با منفی کار را تمام می‌کرد.

اما با حمایت خوب این خط روند (منظور حمایت صرفاً تکنیکالی) شاخص بورس تهران توانست به اعداد و ارقام بالاتری برسد و ممکن است تا سقف کانال صعودی ایجاد شده هم رشد را تجربه کند.

شاخص هم وزن هم با رشد خوب بیش از ۱۵ هزار واحدی توانست از پس مقاومت‌های خود برآید و به تا مقاومت بعدی کلاسیک خود که در مرداد ماه ۱۳۹۹ ایجاد شده بود نزدیک‌تر شود.

شاخص هم وزن در محدوده ۵۴۰ هزار واحدی در سطح ۲۰۰ درصدی فیبوناچی موج قبلی قرار دارد جایی که با سطح مقاومتی مرداد ماه ۱۳۹۹ یکی است و برای رسیدن به این سطح چند گام دیگر فاصله دارد.

در صورتی که شاخص هم وزن به این سطح مقاومتی برسد می‌توان گفت به یکی دیگر از اهداف الگوی هارمونیک ایجاد شده (AB=CD ) رسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.