صف‌های طولانی پمپ بنزین/ وضعیت توزیع بنزین بحرانی است؟

مازندران دومین روز افت فشار گاز در مازندران را در حالی پشت سر می‌گذارند که باعث ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، قطع سهمیه سوخت «سی ان جی» در پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت گاز سبب شد تا خودروهای دوگانه سوز به سمت مصرف جایگزین بنزین بروند و همین عامل موجب شد تا هم مصرف بنزین در مازندران افزایش پیدا کند و هم با صف‌های طولانی مواجه شویم.

به نقل از ایسنا، برخی از جایگاه‌های سوخت خودرو هم به ظاهر تعطیل می‌آیند؛ گویا سهمیه بنزین روزانه را شارژ نکرده‌اند.

در این خصوص مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان تامین بنزین در ساری نسبت به روزهای گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است، علت افزایش صف در جایگاه‌های سوخت خودرو بخاطر قطع گاز جایگاه سی‌ان‌جی است.

سبحان رجب‌پور با اشاره به اینکه قطع سی‌ان‌جی بخاطر افت فشار گاز به منظور تامین سوخت پایدار مشترکان بخش خانگی است، افزود: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار لیتر در روز برای سوخت دوم تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: بخشی از ناوگان نفتکش به خاطر تامین سوخت دوم جایگزین برای کارخانجات و صنایع تولیدی و همچین سوخت دوم نیروگاه نکا و کاسپین نوشهر در حال حمل سوخت هستند موجب شد تا جایگاه‌ها با تاخیر سوختگیری کنند.

رجب‌پور با اعلام اینکه روزهای تعطیل با افزایش تردد و مسافر در مازندران مواجه هستیم و مصرف بنزین در استان نیز نسبت به گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: بنزین کافی در مازندران موجود است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

این مطالب را هم ببینید:

مدیرشرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری، گفت: در مازندران به اندازه کافی بنزین موجود است؛ نفتکش‌ها با تمام توان در حال سوخت‌رسانی هستند. امیدواریم در کمترین زمان این مشکل حل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهرهای آمل و بابل ۴۰ درصد نسبت به روز قبل سوخت بیشتری تزریق شد، خاطرنشان کرد: تاکنون قطعی سوخت در مازندران نداشتیم. انبارهای سوخت ۲۴ ساعته فعال است و مشکلی در این زمینه نداریم.

رجب‌پور در رابطه با سهمیه سوخت سی ان جی خودروهای دوگانه سوز، گفت: تا سوخت به حالت تعادل نرسد خودروهای گاز سوز باید از سوخت دوم بنزین استفاده کنند و دولت باید تمهیدات اساسی در خصوص سهمیه این خودورها بی‌اندیشد.

اسدالله قلیزاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور  با بیان اینکه طبیعی است که به دلیل سوخت رسانی به نیروگاه‌ها و توزیع نفت سفید از طریق ناوگان حمل فراورده های نفتی، کندی تردد نفتکش ها در جاده های مواصلاتی به دلیل برف و یخبندان شاهد برخی تاخیرها در ارسال و دریافت فراورده های نفتی به برخی جایگاه‌ها باشیم، اظهار کرد: با این حال در اکثر مجاری عرضه سوخت با پیش بینی‌های قبلی مبنی بر ذخیره سازی کافی فراورده در جایگاه‌ها مشکلی نداریم. در نظر داشته باشیم که کشور ما بیشترین ظرفیت ذخیره سازی فراورده در جایگاهها در میان اکثر کشورهای جهان را دارد و بیش از این در پیش بینی و آینده نگری نمی‌توان اقدام کرد.

وی ادامه داد: به جایگاهداران و مردم اعلام کرده‌ایم که هرنوع کمبود بنزین یا صف‌های طولانی را خصوصا در مناطق برف‌گیر اطلاع دهند. رصد شبانه روزی وضعیت توسط این مجموعه صنفی و مسئولین شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان‌ها ادامه دارد و تمام تلاش بر عرضه بی وقفه سوخت در طی شبانه روز است که گزارش‌ها حکایت از مطلوب‌تر شدن وضعیت امروز نسبت به دیروز دارد.

به گفته رئیس صنف جایگاهداران کشور بیش از ۱۳۰۰۰ نفتکش و تمامی پرسنل و مدیران ۴۲۰۰ جایگاه سوخت فراورده نفتی آماده باش هستند و تدابیر لازم مبنی بر درخواست ارسال فراورده را داشته‌اند و به‌طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند، همچنین مدیران و مسئولان شرکت‌های پالایش و پخش در ستادهای مرکزی و استان‌ها نهایت تلاش خود را دارند و بنده از همه تشکر میکنم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.