نشت گاز ۶۱ دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد!

نشت گاز منوکسیدکربن در مدرسه تیزهوشان اردبیل موجب مسمومیت دست‌کم 61دانش‌آموز دختر شد اما این حادثه با حضور به موقع امدادگران اورژانس به خیر گذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، این حادثه صبح دیروز (دوشنبه) در مدرسه تیزهوشان فرزانگان اردبیل اتفاق افتاد و به دنبال آن شمار زیادی از دانش‌آموزان با علائمی مثل سرگیجه، سردرد و حالت تهوع روبه‌رو شدند. شواهد اولیه نشان می‌داد که دختران دانش‌آموز دچار گازگرفتگی شده‌اند و در این شرایط از اورژانس درخواست کمک شد. دکتر سعید مهری، رئیس مرکز اورژانس اردبیل در این‌باره می‌گوید: این حادثه ساعت ۸صبح به اورژانس گزارش شد و به‌دنبال آن یک موتورلانس، ۸آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

به نقل از همشهری، ۶۱نفر از دانش‌آموزان دختر دچار علائمی شده بودند که از مسمومیت آنها با گاز منوکسید کربن حکایت داشت. به این ترتیب همکارانم مشغول درمان آنها شدند. وی ادامه می‌دهد: اغلب دانش‌آموزان فقط دچار سرگیجه بودند و علائم حادی در آنها وجود نداشت. با وجود این تصمیم گرفته شد که همه دانش‌آموزانی که علائمی دارند به مراکز درمانی منتقل شوند. وی ادامه داد: در مراکز درمانی اقدامات لازم برای آنها انجام شد و ظهر دیروز همگی از مراکز درمانی مرخص شدند و خوشبختانه در این حادثه آسیب جدی به هیچ‌یک از دانش‌آموزان وارد نشد. او همچنین درباره علت این حادثه می‌گوید: این موضوع باید از سوی کارشناسان اعلام شود اما آنچه همکارانم در مدرسه مشاهده کردند این بود که به‌دلیل نقص فنی در موتورخانه مدرسه گاز در کلاس‌ها نشت کرده و موجب مسمومیت ۶۱نفر شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.