روسیه مذاکره با ایران را به تعویق انداخت؟

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه ایران به مسکو که قرار بود روز سه‌شنبه انجام شود با توافق طرفین به تعویق افتاده است.

به گزارش تازه‌نیوز، سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به مسکو برای دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که قرار بود روز ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) انجام شود،‌ با توافق دو طرف به تعویق افتاد.

به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه در همین زمینه اعلام کرد: « طی توافق طرفین، گفت‌وگو میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که روز ۱۷ ژانویه در مسکو برنامه ریزی شده بود، با توافق طرفین به تعویق افتاد».

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که لاوروف و امیرعبداللهیان قصد دارند درباره اوضاع برنامه جامع اقدام مشترک، همکاری‌ها در سازمان ملل، اوضاع سوریه، افغانستان، قفقاز جنوبی و امور مربوط به دریای خزر گفت‌وگو کنند.

این مطالب را هم ببینید:

یکی دیگر از محورهای سفر امیرعبداللهیان به مسکو گفت‌وگو درباره توافق نهایی ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا بوده است.

وزیر امور خارجه روسیه اخیراً گفت که کشورش الگویی «ساده و قابل فهم» برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام ارائه داده بود، اما آمریکا و اتحادیه اروپا در نزدیکی خط پایان، روند احیای توافق را کند کرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با ریانووستی افزود وقت اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه بری احیای توافق هسته‌ای ایران است. وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که در صورت وجود اراده سیاسی، برجام می‌تواند اجرایی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.