قوه قضاییه: عضو اصلی «جوانان محلات ایران» و داماد یکی از سرکردگان خارج‌نشین بازداشت شد

قوه قضائیه می‌‌گوید پلیس فردی را بازداشت کرده که در حوادث اخیر کشور نقش لیدری داشته، «داماد یکی از سرکردگان ضدانقلاب خارج‌نشین» است و از رابط‌های مهم شبکه ایران‌اینترنشنال محسوب می‌شود. دادستان تهران گفته فردبازداشت‌شده نفر اصلی گروه «جوانان محلات ایران» بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، قوه قضائیه اعلام کرد: «یکی از لیدرهای ایجاد اغتشاشات اخیر کشور در عملیات پیچیده‌ با دستور قضایی و از سوی فراجا شناسایی و بازداشت شد. این فرد از سرپل‌های برنامه‌ریزی و هماهنگی اغتشاشات در سراسر کشور بوده است.»

در خبر رسانه قوه قضائیه به نقل از علی صالحی، دادستان تهران، ذکر شده که متهم از لیدرهای حوادث اخیر و از نزدیکان یکی سرکردگان ضد انقلاب خارج‌نشین بوده و نفر اصلی گروه موسوم به «جوانان محلات ایران» بوده است.

دادستان تهران گفته این گروه «با اعلام فراخوان و برنامه‌ریزی برای ایجاد آشوب در سراسر کشور پا به عرصه گذاشت و بر اساس رصدهای دقیق و ردزنی‌های فنی سایبری فراجا، ارتباط بدون واسطه‌اش با سرویس‌های جاسوسی آشکار شد و زیر چتر اطلاعاتی نیروهای امنیتی قرار گرفت. گروه مورد اشاره راهبرد خود را بهره‌برداری از ظرفیت اراذل و اوباش و وارد مدار کردن اراذل به اغتشاشات قرار داد. افسر هادی سرویس جاسوسی با سرپل ارتباطی در تهران تماس گرفته و ضمن تعریف یک خط ارتباطی امن تمام دستورات و فرامین را برای وی در تهران ارسال می‌کرد.»

صالحی با اشاره به اینکه در تمام طول مدت بروز حوادث اخیر این گروه زیر چتر اطلاعاتی نیروهای امنیتی بوده است، گفت: «فراجا بلافاصله با شناسایی رفتارهای سایبری گروه مورد اشاره و انجام عملیات‌های دقیق، فنی و پیچیده سایبری خیلی زود توانست نفر اصلی پشت فعالیت‌های مجازی این گروه را شناسایی کند و برای رسیدن به دیگر حلقه‌های وصل به سرویس جاسوسی زیر نظر بگیرد. همچنین در همین رابطه در استان‌های مختلف رابطین شبکه اراذل و اوباش بازداشت شدند.»

این مطالب را هم ببینید:

دادستان تهران با بیان اینکه «فرد مورد اشاره در ارتباطات خود از طرف سرویس‌های جاسوسی بیگانه به شبکه “اینترنشنال” نیز وصل شده بوده است»، گفت: «متهم بازداشت‌شده ارتباط گسترده‌ای با شبکه اینترنشنال داشته و بخش موثری از محتوای اغتشاشات برای این شبکه را تامین می‌کرده و در بخشی از اعترافات اولیه متهم، او به ارتباط مداوم با این شبکه یاد کرده است.»

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، فرد بازداشت‌شده «داماد یکی از سرکردگان ضد انقلاب خارج‌نشین» است و قوه قضائیه می‌گوید «با بازداشت او، شبکه معاند اینترنشنال یکی از مهم‌ترین رابطان خود در داخل کشور را از دست داده است.»

دادستان تهران در ادامه گفته «برای متهم بازداشت‌شده علاوه بر نقش محتوایی مسئولیت پخش منابع مالی بین اراذل و اوباش نیز در نظر گرفته شده بود و به کیف پول دیجیتال متهم، سه روز قبل از بازداشت مبالغی واریز شده بود که مبداء واریز رمزارزهای موجود در کیف دیجیتال متهم، انگلیس و آمریکا بوده است.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.