تمدید تعطیلی ادارات در این استان چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ دی ۱۴۰۱

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی از تمدید تعطیلی ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی استان در روزهای چهارشنبه ۲۸ و پنجشنبه ۲۹ دی ماه خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا عباس زاده، به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: با عنایت به گزارش هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جوی جدید و احتمال برودت دمای هوا، لذا ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل هستند.

به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: ورود این سامانه جدید به خراسان جنوبی، بارش برف و باران در اغلب مناطق را در پی خواهد داشت و کاهش محسوس دمای هوا را سبب خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از بابت ریزش این نزولات جوی، خدا را شاکریم، اظهار امیدواری کرد: مردم با ادامه دادن همراهی‌های قبلی، در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد افت فشار ناشی از مصرف بالا و قطعی گاز نباشیم.

عباس زاده با اشاره به احتمال بروز لغزندگی در محورهای مواصلاتی استان ناشی از بارش برف و باران، گفت: کماکان توصیه اکید ما به هم استانی های عزیز این است که از سفر های غیرضروری بپرهیزند و برنامه سفر خود را به شرایط بهتری موکول کنند.

وی یادآور شد: چنانچه افراد ناگزیر به سفر هستند، لازم است حتماً تجهیزات ایمنی، لباس گرم و پتو به همراه داشته باشند.

عباس زاده ادامه داد: کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه و در حوزه‌های تعیین شده برگزار خواهد شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ و تقویت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز سه شنبه تا فردا چهارشنبه خبر داده که وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف را در نواحی شرقی، مرکز و نیمه جنوبی استان به همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش و هشدار، با تقویت و استقرار سامانه پر فشار جوی و کاهش ضخامت جو از روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، گسترش و تشدید سرما و یخبندان در استان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.