وضعیت لجام‌گسیخته قیمت‌ها؛ اقتصاد کشور در بحران قرار دارد!

یک نماینده مجلس گفت: در جا‌هایی می‌بینیم که تیم اقتصادی دولت هماهنگ نبوده و همین عدم‌هماهنگی باعث بروز مشکلاتی در اقتصاد مملکت شده است. بی‌تدبیری دولتمردان و خودتحریمی‌ها، آشفتگی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و با وجود آنکه سیدابراهیم رئیسی، شعار‌های پرزرق و برقی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود و اعلام داشت اقتصاددانان را به خط خواهد کرد، خروجی کار نشان از این دارد که از حرف تا عمل، فرسنگ‌ها فاصله است.

برخی با اینکه گفته شود، شرایط اقتصادی وخیم است، مخالفند؛ از جمله این افراد می‌توان به شهباز حسن‌پور، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد.

به نقل از اقتصاد۲۴، او گفت: دولت سیزدهم در زمینه‌های اقتصادی، کار‌های بزرگی را شروع کرده که دیپلماسی اقتصادی و ارتباطات با همسایگان، باعث شده مسیر دولت رو به جلو باشد، اما دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی، وقتی متوجه حضور قدرتمندانه ایران در منطقه شدند، آمدند و پمپاژ یاس و ناامیدی را در کشور شروع کردند.

بیشتر بخوانید:

نماینده سیرجان افزود: من با برخی از صحبت‌ها و انتقاداتی که علیه برنامه‌های اقتصادی دولت می‌شود، موافقم. مثلاً عرضه خودرو در بورس یک رانت است. ما می‌توانیم، خودرو خارجی را به کشور وارد کنیم که مردم متدین و مشکل‌دار‌ها از آن بهره‌مند شوند تا مشکل و نیازشان حل شود، اما نه تنها تا امروز این چالش حل نشده که هیچ نظارتی هم بر حوزه خودرو نیست. در این‌جا حق با مردم است و ما هم صدای مردم را شنیدیم و نماینده باید فریاد رسای مردم باشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مردم، به شدت از بی‌عدالتی‌ها ناراحتند. آن‌ها از وضعیت لجام‌گسیخته قیمت‌ها که معیشت‌شان را به خطر انداخته، گله‌مند هستند. از طرفی، دولت قول داده بود در یک شرکت، شاهد چهار یا پنج نوعِ متفاوت برای پرداخت حقوق نباشیم، اما در عمل این موضوع را می‌بینیم و نه تنها، این چالش اصلاح نشده که وضع بدتر هم شده است.

وی اظهار داشت: اینکه ما شاهد عدم‌تحقق برخی وعده‌های اقتصادی دولت هستیم، بخشی از آن به شیطنت‌های دشمن برمی‌گردد. دشمنان ایران می‌خواهند یاس و ناامیدی در کشور ترویج شود و برای این راهبرد، در حال برنامه‌ریزی هستند. اکنون شاهد اردوگاه آن‌ها در منطقه هستیم تا نگذارند ما در برخی حوزه‌ها که داشتیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا می‌کنیم و به نتیجه نهایی برسیم. از این‌رو، «برجام» توسط همین‌ها برهم زده شد. دشمنان ما در حال انجام عملیات روانی علیه اقتصاد کشور هستند. ما باید در اقتصاد این‌قدر قوی، مستحکم و بابرنامه باشیم که هیچ ویروسی توسط دشمنان ایران، دامن اقتصاد ما را نگیرد.

حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در جا‌هایی می‌بینیم که تیم اقتصادی دولت هماهنگ نبوده و همین عدم‌هماهنگی باعث بروز مشکلاتی در اقتصاد مملکت شده است. بی‌تدبیری دولتمردان و خودتحریمی‌ها، آشفتگی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است. باید بگویم تحریم‌های داخلی، آسیب بیشتری از تحریم‌های خارجی به اقتصاد کشور زده است و این مدیریت، کاملاً به دست خودمان بوده و رفع آن، تنها متوجه دولتمردان است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.