نامه شورای رقابت به بورس: عرضه این دو خودرو در بورس مجاز نیست

شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد. در این نامه آمده است: پیرو عرضه برخی خودرو‌ها در بورس کالا به اطلاع می‌رساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸/ ۷/ ۱۴۰۰ در خصوص تنظیم بازار خودرو یک سال بوده است.

به نقل از تسنیم، بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می‌شده است، بر این اساس مطابق مصوبات ۴۲۰، ۴۴۲، ۴۶۲ و ۴۶۸ بازار خودرو‌های انحصاری شامل کلیه خودرو‌های سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به‌جز دو خودروی هایما و تارا می‌باشد و عرضه آن‌ها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات ۴۱۴ و ۴۲۰ صورت گیرد قیمت این خودرو‌ها نیز باید براساس مصوبات ۱۴۸ و ۴۴۲ طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد، فلذا عرضه خودرو‌های خانواده دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی‌باشد.

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این، زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

این مطالب را هم ببینید:

وزیر اقتصاد در واکنش به این نامه گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده و در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم خواهد گرفت.

سیداحسان خاندوزی در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است.

وی افزود: نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد فردا جلسه فوق العاده شورای عالی بورس در همین زمینه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.