چگونه افراد یا گروه‌ها وارد لیست تروریستی می‌شوند؟

سازوکار قرار گرفتن افراد یا گروه‌ها در لیست تروریستی چگونه است؟

به گزارش تازه‌نیوز، هر فرد یا گروهی که به دلیل اقدام مرتبط با ترور یا تلاش برای ارتکاب ترور مورد بازجویی یا پیگرد قانونی قرار گرفته باشد، می‌تواند در لیست تروریستی قرار بگیرد. حتی ممکن است در مواردی که تحقیقات صورت نگرفته باشد نیز این نهادها وارد لیست شوند. اعضای اتحادیه اروپا یا کشورهای ثالث غیرعضو، افراد یا گروه‌هایی را که فکر می‌کنند باید در این لیست سیاه قرار بگیرند، پیشنهاد و دلایل خود را نیز ارائه می‌دهند. سپس کارگروه اقدامات محدودکننده برای مبارزه با تروریسم (COMET) برای بررسی این درخواست وارد عمل می‌شود.

به نقل از تجارت‌نیوز،، اعضای این کارگروه دقیقا مشخص نیست اما اگر این گروه تصمیم به تشخیص فرد یا گروه مورد نظر، عنوان تروریست بگیرد، پیشنهادات مطرح شده را به شورای اروپا ارسال می‌کند که شامل تمام رؤسای دولت‌ها و کشورهای اتحادیه اروپاست. این شورا دو عضو الحاقی دیگر نیز دارد و آن هم رئیس کمیسیون اروپا، «ورزولا فون در لاین» و رئیس شورای اتحادیه اروپا، «چارلز میشل» (نخست وزیر بلژیک) است.

علاوه بر فرآیند داخلی این نامگذاری، اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد شخص یا گروهی را مرتبط با تروریسم شناسایی کرده باشد احتمال اینکه آن شخص یا گروه در لیست سیاه اتحادیه اروپا نیز قرار بگیرد بالاست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.