روسیه: جهان به جنگ‌ جهانی سوم نزدیک شده است

رئیس‌جمهور پیشین روسیه گفت: براساس وضعیت موجود، واضح و مبرهن است که جهان به خطر جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس‌جمهور پیشین روسیه ضمن بیان اینکه «جهان به جنگ‌ جهانی سوم نزدیک شده»، گفت که آمریکا و متحدانش با برنامه‌های احتمالی درخصوص حمله به روسیه، جنگ جهانی سومی را ایجاد خواهند کرد.

به نقل از ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور اظهار کرد: حزب ما باید به مردم جهان کمک کند تا متوجه شوند که «عملیات ویژه نظامی» یک اجبار بوده و به عنوان پاسخی نهایی به زمینه‌سازی‌های آمریکا جهت حمله انجام شده است.

وی تصریح کرد: براساس وضعیت موجود، واضح و مبرهن است که جهان به خطر جنگ جهانی سوم نزدیک شده است.

این مطالب را هم ببینید:

مدودف همچنین با اشاره به سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی گفت: یک بحران جدی در این سازمان‌ها وجود دارد. این سازمان‌ها برای حل‌وفصل مناقشات بین‌المللی تاسیس شدند؛ اما اکنون غرب آن‌ها را به میدان جنگ بدل کرده است.

وی در پایان افزود: رقبای ما در حال تلاشند تا رای‌های بیشتری را در حمایت از اقدامات ضد روسی مثل فشار اقتصادی، اخاذی و رشوه سیاسی جمع کنند. با این حال، ماموریت اصلی دیپلماسی روسیه همچنان مقابله با این خط فکری غرب است.

همچنین پیشتر دیمیتری مدودف پیروان ناتو را “سگ‌های عقیم‌شده”خواند و از غرب خواست توهمات خود در مورد نابودی روسیه را کنار بگذارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.