بزرگترین ریزش تاریخ بورس در تمامی سال‌های فعالیت!

امروز شاخص کل بورس تهران 57 هزار و 900 واحد سقوط کرد که بزرگ‌ترین ریزش شاخص کل در تمامی سال‌های فعالیت بورس تهران است.

به گزارش تازه‌نیوز،  امروز یکشنبه نهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۸۳ واحد پائین آمد.

به نقل از اقتصادنیوز، سقوط ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحدی بزرگ‌ترین ریزش شاخص کل در تمامی سال‌های فعالیت بورس تهران است.

شاخص کل هم وزن نیز با سقوط ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحدی در رقم ۴۸۴ هزار و ۶۳۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۶۰۴ واحدی در سطح ۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۵۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۶۰۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۹۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

این مطالب را هم ببینید:

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای فولاد، کگل و فملی بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای وبیمه، فاما و سصفها بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، بپاس و آریا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای حگهر، رافزا و کتوکا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، دی و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۷ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

 

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۷ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۷ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۳۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۱۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت ۲۰ درصدی به ۳۸۶ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۱۰۱ درصد افزایش یافت و هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید ۲۱۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد فاذر اختصاص داشت و پس از فاذر، نمادهای گدنا، غاذر، وآذر و فلوله بیشترین صف فروش را داشتند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.