سرباز مقابل سفارت‌آذربایجان چرا اسلحه نداشت؟

عضو مجلس گفت: قطعا اگر قانون به پلیس‌دیپلماتیک اجازه داده‌بود که در مقابل سفارتخانه سربازان از اسلحه استفاده کنند به آن سرباز مستقر در مقابل سفارت آذربایجان اسلحه داده بودند.

به گزارش تازه‌نیوز، یعقوب رضازاده، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی‌ و سیاست‌خارجی مجلس از حضور سردار رادان فرماندهی‌کل نیروی انتظامی در کمیسیون متبوعش  برای سوال درباره ماجرای سفارت آذربایجان خبرداد و گفت: سوال از فرماندهی نیروی انتظامی درباره این است که در کدامیک از رده‌ها استفاده از اسلحه مجاز است اما با توجه به اطلاعاتی که دارم می‌دانم سرباز مستقر در کانکس انتظامی مقابل سفارت آذربایجان اسلحه نداشته است. اگراسلحه داشت قطعا باید پاسخگو می‌بود اما باید برای مقابله با تهدیدات آتی حتما باید مسلح شوند.

به نقل از فردای اقتصاد، رضازاده درباره شرایط استفاده از اسلحه گفت: دبیرخانه شورای امنیت ملی کشور درباره اینکه کدام رده‌ها مجازند در کدام ساختمان‌ها از اسلحه استفاده کنند نظر می‌دهد.

وی گفت: حفاظت از سفارت خانه‌ها بر عهده پلیس‌دیپلماتیک است و با توجه به تخصصی که دارم و بیش از ۳۵ سال در نیروی انتظامی خدمت کرده ام قطعا می‌دانم که یک سرباز نگهبان در کدامیک از ساختمان‌ها مجاز به‌ استفاده از اسلحه است. سربازان برای حفاظت از کلانتری و پاسگاه‌ها مجاز به استفاده از اسلحه هستند. قطعا اگر قانون به پلیس دیپلماتیک اجازه داده بود که در مقابل سفارتخانه سربازان از اسلحه استفاده کنند به آن سرباز مستقر در مقابل سفارت آذربایجان اسلحه داده بودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.