متهم به قتل همسایه: نظر شاهدان را قبول ندارم!

مردی که متهم است در جریان درگیری با همسایه‌اش وی را به قتل رسانده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی محاکمه شد که منکر ارتکاب قتل ست.

به گزارش تازه‌نیوز، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ با گزارش مرگ مشکوک مردی ۸۰ ساله به نام محمود در یکی از بیمارستان‌های غرب تهران آغاز شد.
بررسی‌های اولیه از سوی پلیس نشان می‌داد که محمود توسط یکی از همسایه‌های خود به نام اکبر ۵۰ ساله به بیمارستان منتقل شده است.
اکبر در توضیح ماجرا به مأموران گفت: محمود سال‌هاست که در همسایگی ما زندگی می‌کند. ما از همان سال اولی که با هم همسایه شدیم به خاطر مسائل مختلف که اغلب مربوط به ساختمان بود با هم اختلاف داشتیم.

به نقل از ایران، روز حادثه هم وقتی در پارکینگ باهم روبه‌رو شدیم دوباره سر موضوعی بحث کردیم و من به خاطر اینکه کار به خشونت نکشد، به سمت آپارتمانم حرکت کردم اما محمود به دنبالم آمد و با داد و فریاد اجازه نمی‌داد بحث خاتمه یابد تا اینکه وقتی من در خانه را باز کردم او وارد راهروی خانه‌مان شد که همان جا با باهم درگیر شدیم و او به یکباره به زمین افتاد. همان موقع محمود را به بیمارستان رساندم اما فوت کرد.
در ادامه تحقیقات، مأموران به سراغ همسایه‌ها که شاهد درگیری بودند، رفتند که اغلب آنها اظهار کردند اکبر با میله آهنی چند ضربه به سر محمود زده است.

از سوی دیگر کارشناسان پزشکی قانونی نیز بعد از معاینه جسد در گزارشی اعلام کردند: علت مرگ مقتول ضربه‌های متعدد جسم سخت به ناحیه سر بوده است.
با این حال برای اکبر قرار منع تعقیب صادر و از اتهام قتل تبرئه شد. اما اولیای دم به قرار منع تعقیب اعتراض کردند که با این اعتراض دادیار رسیدگی کننده به پرونده خواستار رسیدگی و تحقیقات بیشتر شد.

به این ترتیب با توجه به نظر کارشناسان پزشکی قانونی درباره علت فوت و همچنین اظهارات شاهدان، اکبر بازداشت و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه فرزندان قربانی درخواست قصاص کردند و یکی از پسرهای مقتول به جایگاه رفت و گفت: متهم با پدرم از همان ابتدا که باهم همسایه بودند دعوا و درگیری داشتند و در نهایت هم با سنگدلی پدرم را کشت تا انتقام این چند سال را بگیرد. ما به هیچ عنوان از خون پدرمان نمی‌گذریم و خواستار اشد مجازات برای او هستیم.

سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد بود به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد عنوان کرد: روز حادثه وقتی با محمود درگیر شدم از آنجایی که پای او از سا‌ل‌ها قبل به خاطر شکستگی مشکل داشت، ناگهان لیز خورد به روی زمین افتاد. وی در پاسخ به این سؤال که پزشکی قانونی اعلام کرده مقتول در اثر ضربه جسم سخت به سرش جان باخته نیز گفت: فکر می‌کنم چون عرض راهروی خانه ما باریک است، در حین زمین خوردن سرش به دیوار خورده است. من ضربه‌ای به محمود نزدم و نظر شاهدان را قبول ندارم.
پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.