احتمال هجوم بورسی‌ها به بازار دلار بعد از حمله و خرابکاری در اصفهان +جزئیات

فعالان بازار معتقدند وقوع انفجار در یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع در اصفهان و ادعای‌های تازه که شب گذشته از سوی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابع آگاه منتشر شد موجب شد سطح تقاضا برای دلار در بازار پشت خطی دیشب زیاد شود.

به گزارش تازه‌نیوز، «یک انفجار در اصفهان رخ داد که نصف جهان صدای آن را شنید»؛ این خلاصه‌ای از گفتگوی بازیگران بازار ارز تهران در روز‌های اخیر است.

پس لرزه یک انفجار در بازار دلار

به نقل اقتصاد‌نیوز، فعالان بازار معتقدند وقوع انفجار در یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع در اصفهان و ادعای‌های تازه که شب گذشته از سوی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و منابع آگاه منتشر شد موجب شد سطح تقاضا برای دلار در بازار پشت خطی دیشب زیاد شود.

البته آمریکا در اولین واکنش به این ادعا اعلام کرده که هیچ نیروی آمریکایی در حمله به تاسیسات نظامی اصفهان دخالت نداشته است.

سیگنال وال استریت ژورنال به قیمت دلار

وال استریت ژورنال مدعی شده که اسرائیل تاسیسات اصفهان را هدف حمله پهپادی قرار داده است. آن طور که این روز نامه نوشته حمله به اصفهان اولین عملیات اسرائیل در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو بوده است.

پیام برجامی آمریکا به بازار دلار

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد ایران پیشنهاد ارائه شده برای بازگشت به توافق هسته‌ای را رد کرده و همه گزینه‌ها روی میز است.

شب گذشته تسنیم به نقل از معاون وزیر خارجه آذربایجان از توقف همه فعالیت‎های دیپلماتیک سفارت این کشور در تهران خبر داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از تیراندازی در سفارت باکو، سطح ریسک در معاملات پشت خطی افزایش یافت. عده‌ای از معامله گران می‌گفتند تنش‌های به وجود آمده بین تهران و باکو هم ممکن است موجب تقویت سطح انتظارات در بازار ارز شود.

با این حال افت روز شنبه نشان می‌داد که بازارساز از لحاظ قدرت عرضه در سطحی قرار دارد که بتواند مانع از رشد هیجانی اسکناس آمریکایی در آستانه دهه فجر شود.

سورپرایز قطر برای ایران

عده‌ای از معامله گران با اشاره به ادعای‌های جدید درباره اتفاق رخ داده در اصفهان مدعی بودند که نرخ دلار در بازار امروز صعودی خواهد شد. با این حال کاهشی‌ها سعی داشتند اظهارات وزیر خارجه قطر در دیدار با امیر عبداللهیان را برجسته کنند.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر در دیدار با امیر عبداللهیان گفت: از دیدگاه ما اکنون فرصت مناسبی برای حل مشکلات مربوط به توافق وجود دارد. آمریکا یک سری پیام‌هایی در خصوص موضوعی که به طور غیرمستقیم به مذاکرات هسته‌ای مرتبط است، به ما داده تا به ایران منتقل کنیم.

معامله گران می‌گفتند باید منتظر ماند و دید قطر حامل چه پیامی برای تهران است و بازار نقدی چه واکنشی به این پیام نشان خواهد داد.

سنگین‌ترین ریزش بورس تهران / سهامداران وارد بازار دلار می‌شوند؟

روز گذشته سنگین‌ترین ریزش شاخص کل بورس تهران در سی ماه اخیر و یازدهمین ریزش سنگین در تاریخ بازار سرمایه ایران با افت ۵۸ هزار واحدی؛ با خروج بیش از ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی، هفتمین خروج سنگین پول در تاریخ بازار سرمایه ایران ثبت شد.

برخی از بازیگران ارزی با اشاره به این اتفاق می‌گفتند این احتمال هم وجود داردکه عده‌ای از سهامداران برای حفظ دارایی خود وارد بازار دلار شوند و به تبع آن نرخ دلار مسیر رشد را دنبال کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.