این مرد ۴۵ ساله سالی ۲ میلیون دلار خرج می‌کند تا بدنی ۱۸ ساله داشته باشد! +تصاویر

یک سرمایه دار موفق آمریکایی عرصه فناوری با ثروتی نزدیک به نیم میلیارد دلار، زندگی و بدن خود را وقف معکوس کردن روند بالا رفتن سن خود کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، برایان جانسون (Bryan Johnson)، ۴۵ ساله، سالانه ۲ میلیون دلار خرج تیمی متشکل از ۳۰ پزشک و متخصص پزشکی می‌کند که تقریبا بر تمامی اعضای بدنش نظارت دارند. هدف آنها مهندسی کردن بدن او برای تبدیل شدن به بدن یک جوان ۱۸ ساله است. جانسون ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شود، حدود ۲۲ مکمل در روز مصرف می‌کند و یک رژیم غذایی سخت گیاهی را دنبال می‌کند. این فرآیند به دقت مستند شده است؛ او ۳۳ هزار و ۵۳۷ عکس از روده های خود گرفته و همه چیز را از وزن استخوان گرفته تا تعداد نعوظ های شبانه اش زیر نظر دارد.

برایان جانسون

او و پزشکانش ادعا می‌کنند که در عرض دو سال، سن بیولوژیکی کلی‌اش بیش از پنج سال کاهش یافته و اکنون قلب یک فرد ۳۷ ساله، پوست انسانی ۲۸ ساله و ظرفیت ریه و تناسب اندام یک جوان ۱۸ ساله را دارد. تیم پزشکی او توسط اولیور زولمن، یک پزشک ۲۹ ساله که در کمبریج در مورد درمان های پیری تحقیق می‌کند، رهبری می‌شود.

این کارآفرین در دهه ۳۰ زندگی خود Braintree Payment Solutions را تأسیس کرد؛ یک شرکت بسیار موفق که در سال ۲۰۱۳ آن را به قیمت ۸۰۰ میلیون دلار به eBay فروخت. اما سبک زندگی که زمانی برای تاسیس آن شرکت داشت، او را دچار افسردگی و افکار خودکشی کرده بود و به همین دلیل برای درک عملکرد بدنش سفری را آغاز کرد. در طول این مسیر، او چندین استارت‌آپ زیستی را تأسیس کرد و در نهایت، دو سال پیش، به جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌اش یعنی مهندسی مجدد بدنش متعهد شد.

برایان جانسون

جانسون به عنوان بخشی از آنچه خودش Project Blueprint می‌نامد، بر اساس رژیمی زندگی می‌کند که بیشتر شبیه یک شغل تمام وقت است.او با پالس های الکترومغناطیسی به کف لگن خود ضربه می‌زند تا کشش عضلانی‌اش را در جاهایی که دسترسی به آنها دشوار است بهبود بخشد، و قبل از اینکه بخوابد هر روز در ساعت معینی دو ساعت از عینکی استفاده می‌کند که نور آبی را مسدود می‌کند.

او ادعا می کند که روزانه دقیقا ۱۹۷۷ کالری دریافت می‌کند و اطمینان می‌دهد که سطح چربی بدنش بین ۵ تا ۶ درصد باقی می‌ماند.یک بار طی عملی که در آن مقداری چربی به صورتش تزریق و باعث تورم شدید شد، دچار واکنش آلرژیک شد. در یک مورد دیگر چربی بدنش به ۳ درصد کاهش یافت و خطر اختلال در عملکرد قلب را افزایش داد.

برایان جانسون

جانسون در یک ویدیوی ۴۰ دقیقه‌ای در یوتیوب که در آن جزئیات برنامه صبحگاهی خود را تشریح می‌کند، گفت: «ضمیر خودآگاه من هرگز درباره آنچه می‌خواهد بخورد، مشورت نمی‌کند، بلکه بدنم این کار را می‌کند. این اندازه‌گیری‌ها از کبد و قلب و متیلاسیون DNA من می‌پرسند به چه چیزی نیاز دارند تا به عنوان فرآیندهای بیولوژیکی و اندام‌های بدنم رشد کنند.»

او در مورد هرگونه انحراف از رژیم غذایی‌اش گفت: «حتی فکرش را هم نمی‌کنم که چیز دیگری بخورم. محال است.»جانسون می‌گوید هدفش این است که اطمینان حاصل کند که مغز، کبد، کلیه‌ها، دندان‌ها، پوست، مو، آلت تناسلی و راست روده‌اش مانند زمانی که ۱۸ ساله بود کار می‌کنند.

او افزود: «این پروژه دارای پتانسیلی است که می‌تواند رابطه ما با سلامتی و زمان را دوباره تجسم کند و با آن واقعا می‌توانیم در آستانه چیزی متفاوت و بهتر باشیم.»الیور زولمن، پزشک اصلی او می‌گوید: «هیچ فردی در جهان وجود ندارد که بر اساس تاریخ ۴۵ سال داشته باشد اما در تمام اندام‌هایش ۳۵ ساله باشد».

برایان جانسون
برایان جانسون و همسرش قبل از انجام آزمایش‌ها

جانسون و زولمن با یکدیگر آخرین مقالات علمی را مطالعه می‌کنند و جانسون نقش یک خوکچه هندی را برای آزمایش درمان‌های نویدبخش بازی می‌کند. زولمن بر ده‌ها فرآیند پزشکی روی جانسون نظارت می‌کند که بسیاری از آنها شدید و دردناک هستند و نتایج آنها را با آزمایش‌های خون، MRI، سونوگرافی و کولونوسکوپی اندازه‌گیری می‌کند.

برایان جانسون

جانسون سه بار در هفته، یک ساعت در روز با جلسات تمرینی فشرده‌تر ورزش می‌کند. این امری جدایی ناپذیر از مأموریت اوست که عملکردهای بدنش به‌طو مداوم و منظم مورد آزمایش قرار گیرد. او هنگام خواب دمای بدن، قند خون، تغییرات ضربان قلب و سطح اکسیژن خود را کنترل می‌کند و همچنین تحت آزمایش‌های منظمی قرار می‌گیرد که به طور خاص بر روی کلیه‌ها، پروستات، تیروئید و سیستم عصبی‌اش انجام می‌شود.

برایان جانسون

جانسون که پدر سه فرزند است، اکنون در ونیز، کالیفرنیا، در خانه‌ای زندگی می‌کند که به قیمت ۵.۷ میلیون دلار خریداری کرده و بعدا آن را تغییر داد تا شامل یک مجموعه پزشکی کامل برای پروژه‌اش شود.سبک زندگی و تعهد وسواس‌گونه او به تلاش برای ضعیف کردن تأثیرات زمان، انتقادهای قابل توجهی را به همراه داشته است، به طوری که بسیاری از بینندگان محتوای آنلاین او را با کاراکتر پاتریک بیتمن در فیلم روانی آمریکایی (American Psycho) مقایسه می‌کنند.جانسون درباره انتقاداتی که از او شده است می‌گوید: «کاری که من انجام می‌دهم ممکن است افراطی به نظر برسد، اما تلاش می‌کنم ثابت کنم که خودآزاری و فرسودگی، اجتناب‌ناپذیر نیست.»

برایان جانسون

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.