گزارش و نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم

پرسپولیس ۰-۰ آلومینیوم/ تقسیم امتیاز در آزادی/ سرخ‌پوشان صدر را از دست دادن

تیم فوتبال پرسپولیس با تساوی برابر آلومینیوم صدر جدول را پس از هفته‌ها از دست داد. در این دیدار داور برای نیمه اول وقت اضافه کم گرفت و در چند صحنه مشکوک به پنالتی هم تصمیم جنجالی گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه دیدارهای هفته هجدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه امروز تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به نقل از مهر، علیرضا بیرانوند (کارت قرمز – ۴۳)، گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا (۴۶ سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه (۵+۴۵ احمد گوهری- دروازه بان)، مهدی ترابی (۸۸ سروش رفیعی)، شیخ دیاباته (۴۶ عیسی آل کثیر) و محمد عمری.

پرسپولیس که دیدار هفته هفدهم را برابر فولاد واگذار کرده بود و صدرنشینی اش را در خطر می‌دید، برای رسیدن به پیروزی در این دیدار انگیزه بالایی داشت اما در نیمه اول نتوانست به آنچه می‌خواهد برسد و با وجود حملاتی که طراحی کرد نتوانست دروازه تیم اراکی را باز کند.

در این دیدار که با حضور تعداد اندکی از هواداران پرسپولیس برگزار شد، سرخپوشان در نیمه اول با بازی بسته حریف مواجه شدند و هر چند بخش بیشتری از زمان بازی را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت خطرناک ناکام بودند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

مهمترین اتفاق این دیدار مربوط به صحنه اخراج علیرضا بیرانوند بود. در دقیقه ۴۳ میلاد فخرالدینی در موقعیتی عالی به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد که علیرضا بیرانوند با خروج از محوطه جریمه روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور با کارت قرمز مستقیم دروازه بان تیم ملی ایران را اخراج کرد تا کار سرخپوشان سخت شود.

با شروع نیمه دوم گل محمدی دو بازیکنش را تعویض کرد و سینا اسدبیگی و عیسی آل کثیر را به جای کامیابی نیا و شیخ دیاباته به زمین فرستاد تا با قدرت تهاجمی بهتری روی دروازه حریف حمله کند که این تصمیم او برای سرخپوشان مؤثر بود و با وجود این که سرخپوشان یک بازیکن کمتر داشتند اما حاکم توپ و زمین بودند.

پرسپولیس البته برای رسیدن به دروازه حریف با دفاع چند لایه شاگردان مهدی رحمتی مواجه بود و همین امر کار سرخپوشان را برای رسیدن به گل سخت می‌کرد.

از سوی دیگر آلومینیوم هم چشم به ضد حملات دوخته بود تا بتواند از تک موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود بهترین استفاده را ببرد و به سه امتیاز ارزشمند دست یابد.

با این حال شاگردان گل محمدی که نمی‌خواستند صدر جدول را به سپاهان بدهند، بر میزان حملات خود اضافه کردند و در دقیقه ۶۶ روی حرکت مهدی ترابی وارد محوطه جریمه حریف هم شدند که مدافع حریف پای ترابی را زد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که همین امر باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شد.

در دقیقه ۷۰ آلومینیوم که برای دقایقی از زیر فشار پرسپولیس خارج شده بود حملاتی را روی دروازه سرخپوشان پی ریزی کرد که در یک صحنه ضربه سر بازیکن این تیم با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، استرس سرخپوشان برای از دست دادن صدر جدول بیشتر می‌شد و همین امر روی کار شاگردان گل محمدی تأثیرگذار بود. ضمن این که مهدی رحمتی با به میدان فرستاد خلعتبری سعی در استفاده بهتر از ضدحملات داشت که در چند موقعیت هم خطرناک ظاهر شدند.

در دقایق پایانی فشار پرسپولیس برای زدن گل برتری بیشتر شد اما حملات این تیم آنقدر زهردار نبود که دروازه حریف را باز کند.

پرسپولیس با این تساوی ۳۶ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان صدر جدول را به این تیم اصفهانی واگذار کرد. پرسپولیس از هفته چهارم لیگ برتر که به صدر صعود کرده بود، به رده دوم سقوط کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.