سقط جنین غیر قانونی باعث مرگ مادر شد؛ خانوم دکتر خودکشی کرد!

یک سال پس از مرگ زن جوان هنگام سقط جنین غیرقانونی و خودکشی خانم دکتر به خاطر عذاب وجدان در حالی پرونده برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد که برای همسر و مادرزن جوان نیز به اتهام معاونت در جرم کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال گذشته و به‌دنبال مرگ زن جوانی بعد از سقط جنین غیرقانونی آغاز شد. وقتی موضوع به بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد همسر زن جوان در تحقیقات گفت: همسرم فرنوش در هفته چهاردهم بارداری بود که با انجام سونوگرافی به ما گفتند جنین دچار مشکل ژنتیکی است.

به نقل از ایران، روز ۲۹ بهمن‌ از کرج به مطب خانم دکتر در تهران مراجعه کردیم و پس از معاینه قرار شد روز بعد یعنی سی‌ام بهمن به مطب برویم تا عمل سقط جنین را انجام بدهد. من و همسرم روز حادثه به مطب خانم دکتر رفتیم و همسرم به همراه پزشک و منشی به اتاق عمل رفتند اما لحظاتی بعد به من خبر دادند که حال همسرم بد شده و لحظاتی بعد هم گفتند که همسرم جانش را از دست داده‌ است.

جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. از آنجایی که در تحقیقات صورت گرفته مدارکی به‌دست آمد که نشان می‌داد خانم دکتر در مطبش اقدام به سقط جنین غیرقانونی می‌کند، بازپرس جنایی دستور احضار خانم دکتر و منشی را صادر کرد. اما چند روز بعد از این دستور به بازپرس جنایی اعلام شد خانم دکتر به خاطر عذاب وجدان و ترس از احضار از سوی پلیس در مطبش با خوردن قرص خودکشی کرده است.

همسر فرنوش که خواهان برخورد با عاملان مرگ همسرش بود وقتی از مرگ خانم دکتر باخبر شد با مراجعه به دادسرا گفت: من از مادر همسرم نیز شکایت دارم چرا که او باعث شد همسرم برای سقط جنین اقدام کند.
در ادامه تحقیقات، بازپرس وحید ناصری، باتوجه به اینکه همسر و مادر متوفی نیز هنگام سقط جنین همراه او بوده‌اند برای آنها نیز اتهام معاونت در سقط جنین عمدی را صادر کرد.

از سویی باتوجه به مرگ خانم دکتر، قرار موقوفی تعقیب صادر شد و پرونده برای پرداخت دیه از اموال خانم دکتر و رسیدگی به اتهامات مادر و همسر متوفی به دادگاه کیفری یک استان  تهران ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.