تصویری از ناصر حجازی که هرگز ندیده بودید

ناصر حجازی دروازه‌بان نامدار استقلال و یکی از محبوبترین فوتبالیست‌های ایران در بین هواداران آبی و قرمز است.

به گزارش تازه‌نیوز، ناصر حجازی ستاره دوست داشتنی فوتبال ایران و دروازه‌بان دوم قرن آسیا بعد از محمد الدعیه عربستانی است. دروازه‌بانی خوش چهره و خوش تیپ که سابقه قهرمانی با ایران در جام ملتهای آسیا و حضور در جام جهانی را نیز در کارنامه خودش دارد و با استقلال به مقام قهرمانی در جام تخت جمشید و باشگاه‌های تهران به عنوان بازیکن و جام آزادگان به عنوان مربی نیز رسیده است. حجازی که اصلیتی تبریزی داشت و در منطقه سلسبیل تهران بزرگ شده بود، بعد از حضور در ورزش بسکتبال و رسیدن به تیم جوانان ایران به طور اتفاقی وارد ورزش فوتبال شد و یکی از مفاخر ایران در این رشته لقب گرفت.

به نقل از خبرورزشی، از حجازی که در سن ۶۱ سالگی و بعد از دوره زیاد بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد، دو فرزند باقی مانده است. آتیلا و آتوسا که هر دو به ورزش و فوتبال علاقه مند بودند. آتیلا فوتبال را انتخاب کرد و حتی به پیراهن استقلال هم رسید. ضربات مطمئن او در نواختن پنالتی‌ها در اواسط دهه ۷۰تا اواخر آن، او را به عنوان پنالتی زن استقلال معرفی کرده بود. آتوسا در رشته فوتسال به فعالیت ورزشی پرداخت و تا پوشیدن پیراهن تیم ملی نیز پیش رفت.

این مطالب را هم ببینید:

در تصویر حجازی را با لبخندی زیبا در کنار آتیلا تازه متولد شد می بینیم . ۲۲ تیر ۱۳۵۵ و زمانی که حجازی تنها ۲۷ سال سن داشت و هنوز به افتخار رسیدن به عنوان اولین دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی نرسیده بود. روزهایی که حجازی نه تنها بهترین دروازه‌بان ایران ، بلکه بهترین دروازه‌بان آسیا بود تا بعدها بتواند لقب دومین دروازه‌بان قرن آسیا را به نام خود بزند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.