با عفو رهبر انقلاب پرونده این افراد مختومه شد!

رئیس قوه قضاییه گفت: با موافقت رهبر انقلاب، پرونده آن دسته از افراد اغتشاشات اخیر که متنبه شدند در هر مرحله‌ای که قرار دارد مختومه خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، میزان نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز یکشنبه (۱۶ بهمن) طی سخنانی در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان که در کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: با پیشنهادی که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد و با موافقت معظم‌له همراه بود، پرونده آن دسته از افراد اغتشاشات اخیر که متنبه شدند در هر مرحله‌ای که قرار دارد مختومه خواهد شد و این یک عیدی برای مردم و‌ خانواده این دستگیرشدگان است.

وی ادامه داد رویکرد دستگاه قضایی از همان ابتدا، تفکیک قایل شدن میان معترضان و عناصر اصلی اغتشاشات بود؛ بر همین اساس اگرچه افراد فریب‌خورده اغتشاشات با عنایت مقام معظم رهبری مشمول عفو قرار گرفتند اما عناصر اصلی اغتشاشات که مرتکب جنایت و محاربه و‌ افساد فی‌الارض شده یا سبب خسارت به اموال مردم شده و شاکی خصوصی دارند و یا مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه هستند در زمره عفوشدگان قرار ندارند.

رئیس عدلیه بیان داشت: همچنین سایر زندانیان واجد شرایط نیز که آزادی آنها از زندان برای امنیت مردم مضر نمی‌باشد به موجب عفو اخیر، از زندان آزاد خواهند شد و یا با تخفیف مجازات مواجه می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.