مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر گازگرفتگی در چادرهای خوی؛ یک مادر و پسر جان باختند!

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر گازگرفتگی در چادرهای زلزله زدگان خوی خبرداد.

به گزارش تازه‌نیوز، رضازاده  با اشاره به گزارش بالای بیش از ۱۰۰ مسمومیت در چادرهای امدادی در خوی گفت: روز شنبه،۱۵ بهمن نیز مادر ۸۰ ساله و پسر ۵۵ ساله زلزله زده اهل فیرورق خوی به دلیل استنشاق گاز منوکسید کربن  ناشی از احتراق  زغال در داخل چادرکه  با هدف ایجاد گرما استفاده می شد، جان خود را از دست دادند.

به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: از مردم خوی که در چادرهای امدادی اسکان دارند درخواست می‌شود در صورت استفاده از سیستم گرمایشی به جز بخاری‌های برقی حتماً از دودکش استفاده و مسائل ایمنی را رعایت کنند.
در همین حال محمدصادق معتمدیان ، از ایجاد ١٠٠ اردوگاه با تمامی امکانات در مناطق مختلف شهرستان خوی خبر داد و اظهار کرد: در این اردوگاه ها خدمات حداکثری چون تامین مواد غذایی و لوازم بهداشتی، تامین امنیت و سایر خدمات به زلزله زدگان ارائه می شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۴٠ هزار دستگاه چادر توسط جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد:  در طول یک هفته گذشته، ١۶٠ هزار تخته پتو، ۴٧ هزار تخته موکت و  ١۵ هزار دستگاه وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر، هشتم بهمن شهر خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. طبق آمار رسمی در این زلزله صدها منزل مسکونی آسیب دیده‌است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.