پیش‌بینی حمله بزرگ روسیه در هفته‌های آینده/ کیف در انتظار رسیدن سواره‌نظام!

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد روسیه در هفته‌های آینده حمله بزرگی را آغاز می‌کند؛ اما حالا اوکراین سربازان و منابع لازم برای دفع چنین حمله‌ای را در اختیار دارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اکوایران، یک مقام اوکراینی گفت که علی‌رغم اظهارات اخیر رهبران غربی مبنی بر عدم ارسال هواپیماهای جنگی، متحدان اوکراین با تأمین آن‌ها برای نبرد علیه روسیه موافقت خواهند کرد.

حمله بزرگ و انتظار دریافت جنگنده‌‌ها

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت که روسیه در هفته‌های آینده حمله بزرگی را آغاز می‌کند؛ اما کیف سربازان و منابع لازم برای دفاع را در اختیار دارند. او گفت که ارتش اوکراین با وجود تأخیر در ارسال به موقع تانک‌ها و سایر تسلیحات غربی، جلوی عملیات را خواهد گرفت. رزنیکوف پیش‌بینی کرد: «هواپیماها نیز خواهند رسید. مسئله این است که دقیقاً چه هواپیمایی؟ البته بدانید که این مأموریت از قبل موفقیت‌آمیز بوده است».

اوکراین تاکنون در تلاش برای دستیابی به جت‌های جنگنده غربی، حمایت کشورهای بالتیک و لهستان را جلب کرده است؛ اما چندین رهبر غربی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که ارسال هواپیماهای جنگی باعث تحریک کرملین شده و پای کشورهایشان بیش از این به جنگ باز کند که تاکنون ده‌ها هزار تلفات و خرابی وسیعی به جا گذاشته است.

این مطالب را هم ببینید:

کی‌یف می‌گوید چنین جت‌هایی برای به چالش‌کشیدن برتری هوایی روسیه ضروری بوده و موفقیت در دفع حمله نیروهای روس که رزنیکوف پیش‌بینی کرد در آستانه سالگرد شروع جنگ، یعنی ۲۴ فوریه آغاز می‌شود را تضمین می‌کند. رزنیکوف به خبرنگاران گفت: همه تسلیحات غربی تا آن زمان نمی‌رسد، اما منابع و ذخایر لازم برای تثبیت و تداوم وضعیت تهاجمی را داریم.

از زمان شروع جنگ، مقامات غربی برخی از درخواست‌های اوکراین مانند موشک‌ها و تانک‌های دوربرد را رد کرده بودند؛ اما بعداً به آن‌ها راضی شدند. هواپیماهای جنگی نیز آخرین نمونه آن هستند.

عضو غیررسمی ناتو

رزنیکوف هم‌چنین گفت که اوکراین از سلاح‌های دوربرد وعده‌داده‌شده توسط ایالات متحده برای ضربه‌زدن به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد و تنها نیروهای روس در سرزمین‌های اشغالی اوکراین را هدف قرار می‌دهد. ایالات متحده روز جمعه تأیید کرد که جهت کمک به کی‌یف برای دفع نیروهای روسیه، یک موشک جدید در بسته کمک نظامی ۲.۲ میلیارددلاری آمریکای قرار داده است. این موشک برد حمله اوکراین را تا دوبرابر افزایش می‌دهد. رزنیکوف گفت: ما همیشه رسماً به متحدین‌مان می‌گوییم که از سلاح‌های ارسالی خارجی برای هدف‌قراردادن خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد. ما فقط واحدهای نظامی روس در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهیم.

این در حالی است که تانک‌های آلمانی نیز در راه کیف‌اند. رزنیکوف گفت که نیروهای اوکراینی از روز دوشنبه و قبل از تحویل محموله به کیف، یادگیری کار با تانک‌های لئوپارد ۲ را در اروپا آغاز خواهند کرد. تا کنون کانادا، لهستان، آلمان، انگلیس و آمریکا اعلام که به اوکراین تانک خواهند فرستاد. کرملین گفته است که تأمین تسلیحات پیشرفته غربی تنها درگیری را طولانی‌تر کرده و پای ناتو را به مستقیماً به جنگ می‌کشاند.

رزنیکوف در مورد ارسال تسلیحات غربی و وضعیت ارتش اوکراین با تشدید رجزخوانی‌هایش به خبرنگاران گفت: من جسورانه ادعا می‌کنم که ما به یک عضو غیررسمی ناتو تبدیل شده‌ام. تنها مراحل قانونی باقی‌مانده است. اوکراین مانند دو همسایه دیگر روسیه، فنلاند و سوئد، برای پیوستن به ناتو درخواست داده است.

جنگ، جنگ تا پیروزی

در همین شرایط، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که با تشدید فشار روسیه قبل از اولین سالگرد تهاجم به اوکراین، درگیری‌ها در منطقه دونتسک در شرق اوکراین شدت گرفته است. زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: وضعیت منطقه دونتسک وخیم است. اما هرچقدر هم که سخت بوده یا فشار وجود داشته باشد، باید تحمل کنیم. هیچ چاره‌ای جز دفاع و پیروزی نداریم. وی گفت که روسیه فشارهای فزاینده‌ای را برای جبران شکست‌های خود در سال گذشته آغاز کرده و ما شاهد آن در بخش‌های مختلف جبهه و همچنین در جنگ اطلاعاتی هستیم.

پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک گفت که پنج غیرنظامی در حملات راکتی در شهر دروژکیفکا زخمی شده و شهر آودیوکا و حومه آن نیز مورد اصابت قرار گرفت. نبرد شدیدی نیز در باخموت جریان داشت. یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر روسیه گفت که ارتش اوکراین عقب‌نشینی نکرده و نبرد در بخش‌های شمالی شهر شرقی همچنان ادامه دارد. پریگوژین در بیانیه‌ای گفت: نبردهای شدید برای کنترل خیابان‌ها، خانه‌ها و حتی راه‌پله‌ها در جریان است. نیروهای مسلح اوکراین تا آخرین لحظه می‌جنگند.

اوله سینیهوبوف، فرماندار منطقه خارکیف گفت: بر اثر سقوط یک موشک اس ۳۰۰ روسی در نزدیکی یک آپارتمان در شهر خارکیف، چهار نفر مجروح شده و یک نفر نیز در اثر اصابت موشک به ساختمان دانشگاه زخمی شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.