شاخص کل دوشنبه ۱۷ بهمن قرمزپوش ماند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه) با ۲ هزار و ۳۱۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۹۱۶ واحد کاهش به ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۲۵ واحد افت به ۲۸۲ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۵۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۲ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۳۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۳۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲۸۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۵ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۰۱ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۷ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۳۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۹ هزار و ۵۴ نوبت بود.

اعتباری ملل (وملل)، صنایع فروآلیاژ ایران (فروژ)، نفت ایرانول (شرانل)، بانک دی (دی)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) و پاکدیس (غدیس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، پخش البرز (پخش)، بهمن دیزل (خدیزل)، صنعتی مینو (غصینو) و بیمه سامان (بساما) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.