سرمایه‌گذاری ۳کشور بزرگ در ارس/ تولید خودرو در مناطق آزاد +جزئیات

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی با مشارکت یک سرمایه گذار چینی- هنگ کنگی و یک سرمایه گذار آلمانی در ارس در شرف کلنگ زنی است، گفت: شرکت ایستا موتور ارس تا پایان امسال تولید خودرو‌های سواری خود را شروع می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، علی نوید با تشریح آخرین سرمایه گذاری‌های خارجی در این منطقه گفت: ارس پتانسیل بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس ادامه داد: در حال حاضر در ارس ۳۴ واحد فعال صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در حال بهره برداری هستند.

جزئیات سرمایه گذاری چینی‌ها در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد کلنگ زنی واحد‌های جدید با مشارکت سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد ۲۴ گفت: در دهه فجر، کلنگ زنی یک پروژه ۴۰ هزار میلیارد ریالی را خواهیم داشت که یک طرف آن، سرمایه گذار ایرانی و طرف دیگرش، سرمایه گذار چینی است.

نوید با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه معادن در کشور خام فروشی است، ادامه داد: در این کارخانه سعی شده مواد معدنی در کشور تبدیل به محصول کامل یا محصول نیمه آماده شده و بعد صادر شود. این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن سیلیس فلزی در سال ارزش افزوده خوبی ایجاد خواهد کرد.

مجارستانی‌ها علاقه مند به سرمایه گذاری در ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد سرمایه گذاران جدید خارجی در ارس نیز گفت: علاوه بر سرمایه گذاری چینی‌ها در ارس، یک پروژه دیگر با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

به گفته نوید، این سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی با مشارکت یک سرمایه گذار چینی- هنگ کنگی و یک سرمایه گذار آلمانی در شرف کلنگ زنی است. همچنین یک سرمایه گذار مجارستانی نیز در حوزه مکمل سوخت‌های دیزلی در منطقه ارس اعلام آمادگی کرده است.

ارس دروازه ورود ایران به اوراسیاست

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس همچنین در مورد موانع واردات خودرو به مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزاد ارس  گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۷ که واردات خودرو‌های سواری به مناطق آزاد، ممنوع نشده بود، حدود ۱۰ هزار خودروی سواری ارس پلاک از از مرز‌های منطقه وارد شده است.

نوید با اشاره به اینکه ظرفیت لجستیکی ارس برای مبادلات کالایی با غرب و شرق بسیار مناسب است، ادامه داد: ۲ گذرگاه «نخجوان» و «نوردوز» این ظرفیت را به وجود آورده است. گذرگاه نخجوان از طریق جمهوری خودمختار نخجوان به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود. همچنین گذرگاه نوردوز از طریق ارمنستان به اوراسیا و کشور‌های عضو cis متصل هستند.

منطقه آزاد ارس هاب لجستیک و توزیع کالای منطقه‌ای می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه پیگیر گشایش گذرگاه سومی در زون خداآفرین با جمهوری آذربایجان هستیم، گفت: این سه گذرگاه مرزی از مبادی خوب برای واردات و صادرات خودرو و سایر کالا‌ها هستند.

تولید یک خودروی سواری در منطقه آزاد ارس در دستور کار است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با اشاره به بلاتکلیفی واردات خودرو به مناطق آزاد گفت: توسعه واحد‌های مونتاژ و تولید CKD و CBU خودرو در دستور کار سازمان منطقه آزاد ارس است.

نوید ادامه داد: اخیرا شرکت ایستا موتور واردات قطعات CKD را انجام می‌دهد تا یک مدل سواری را تولید کند؛ ولی واردات خودرو‌های شخصی هم موضوعی است که باید تعیین تکلیف شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.