شرط عجیب وزیر رئیسی برای ارائه خدمات درمانی به زنان

وزیر بهداشت گفت: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است، در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز درنظر گرفته شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های دولتی نیز موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارائه شود.

سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم انجام شود

وی ادامه داد: در موضوع سونوگرافی نیز باید سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم‌ها انجام شود، در برخی موارد اعلام می‌شود که به اندازه رادیولوژیست نداریم که ما درخواست داریم به زنان پزشک عمومی و متخصص زنان آموزش کوتاه مدت داده شود. ما به تعداد دستگاه‌های رادیولوژی متخصص زن نداریم که از مشکلات این حوزه است که با تربیت و آموزش حل خواهد شد. امروز دستیاران خانم نیز خوب عمل می‌کنند و می‌توانند در برطرف شدن این مشکل کمک کنند.

این مطالب را هم ببینید:

وزیر بهداشت گفت:موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است، در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز درنظر گرفته شده است و اگر مرکز خصوصی مسایل فرهنگی از جمله حجاب را رعایت نکنند با امتیاز لازم برای اعتباربخشی را کسب نخواهند کرد و ممکن است بیمارستان تایید نشود.

جلوگیری از سقط جنین

وی افزود: در سیستم الکترونیک ما هر خانمی که باردار می‌شود، نشاندار می‌شود و تا زمان به دنیا آمدن فرزند تحت کنترل‌های بهداشتی و درمانی قرار دارد. اگر فرزند به هر دلیلی متولد نشود برای ما مشخص خواهد شد که دلیل به دنیا نیامدن فرزند چیست.

وزیر بهداشت گفت: در گذشته آزمایش‌های مفصلی در سطح یک انجام می‌شد که مورد نیاز نبود و این آزمایش‌ها را به سطح دو منتقل کردیم و این موضوع تاثیر خوبی در کنترل سقط جنین می‌گذارد. اغلب این سقط‌ها زیرزمینی انجام می‌شود و در پزشکی سقط جنین بدون داشتن دلیل و مستندات جرم است و ما با این موضوع جدی برخورد خواهیم کرد.

پرداخت معوقات کادر درمان

عین اللهی درباره وضعیت پرداخت معوقات کادر درمان گفت: زمانی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت. ۷۰۰ میلیون یورو نیز تعهدات داشت، در این مدت ۲۲.۳ همت به دستور مقام معظم رهبری به ما پرداخت شد، ارزش افزوده را افزایش دادیم و حدود ۱۵ همت نیز به ما پرداخت شده است.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: معوقات ما به کادر درمان بیش از دو سال بود اما امروز معوقات به شش تا یک سال رسیده است. ما از نظر منابع عقب هستیم اما تلاش خواهیم کرد معوقات به شش ماه برسد که این موضوع نیازمند حمایت بیمه‌ها است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.