سلمان رشدی: نوشتن برای من بسیار دشوار است/ هیچ خشمی در دل ندارم

سلمان رشدی، شش ماه پس از حادثه حمله با چاقو، برای اولین بار با یک رسانه آمریکایی گفتگو کرد، گفتگویی که به بهانه چاپ پانزدهمین رمانش « شهر پیروزی» انجام شد.

به گزارش تازه‌نیوز،  رشدی برای مصاحبه مجله نیویورکر را انتخاب کرد. نویسنده ۷۵ ساله که چشم چپ خود را در سوقصد نافرجام دست داد و دست چپش هم تا حدود زیادی فلج شده، گفت که بجای انتقام «قصد دارد به آینده فکر کند.»

به نقل از خبرآنلاین، سلمان رشدی ادعا کرد که اثرات حمله را همچنان با خود دارد و گفت: «نوشتن برای من بسیار بسیار دشوار است. می نشینم تا بنویسم اما هیچ اتفاقی نمی افتد. حتی وقتی می نویسم، احساس می کنم ترکیبی بی محتوا و بیهوده درست کرده ام. چیزهایی که می نویسم را روز بعد حذف می کنم.»‌

این مطالب را هم ببینید:

وی گفت: احساس می کند نمی تواند براحتی از این »دنیای جنگل واری که در آن گیرافتاده» رهایی پیدا کند.

این نویسنده هندی تبار حمله علیه خود را «نتیجه بلاهت خواند» و تاکید کرد که هیچ خشمی در دل ندارد. رشدی به جز مشکلات فیزیکی، همزمان دچار بیماری «اضطراب و استرس پس از حمله» یا همان «پی تی اس دی» نیز شده است.

او در شش ماه گذشته و پس از بستری شدن در بیمارستان ۱۸ کیلو وزن کم کرده است. نویسنده آیات شیطانی در مرداد ماه گذشته از سوی هادی مطر، آمریکایی لبنانی تبار در یک کنفرانس مورد حمله قرار گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.