انگلیس هشت فرد و هفت نهاد روسیه را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای از وضع تحریم هایی علیه ۸ فرد و ۷ نهاد روسیه خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، مقارن با سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین به لندن، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای از وضع تحریم‌ هایی علیه ۸ فرد و ۷ نهاد روسی خبر داد.

به نقل از مهر، بر اساس بیانیه صادره در وبگاه وزارت خارجه انگلیس، تحریم های امروز لندن علیه مسکو به بهانه درگیری ها در اوکراین اعمال شده است.

بیانیه وزارت خارجه انگلیس در این خصوص ادامه می دهد: در مجموع بسته تحریمی امروز انگلیس ۶ نهاد ارائه کننده تجهیزات نظامی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تهاجم روسیه به اوکراین، همچنین ۸ فرد و یک نهاد مرتبط با شبکه های مالی که به حفظ ثروت و قدرت در میان نخبگان کرملین کمک می کند را هدف قرار داده است.

این مطالب را هم ببینید:

در ادامه بیانیه وزارت خارجه انگلیس به نقل از «جیمز کلورلی» (James Cleverly) وزیر امور خارجه این کشور ادعا شده است: اوکراین به پوتین نشان داد که تحت تهاجم او شکست نخواهد خورد! ما نمی توانیم اجازه دهیم او موفق شود! ما باید حمایت خود را افزایش دهیم. تحریم‌ های جدید فشار اقتصادی بر پوتین را تسریع می‌ کند! من مصمم هستم؛ مطابق با قوانین مان، روسیه به دارایی هایی که ما مسدود کرده ایم دسترسی نخواهد داشت تا زمانی که یک بار برای همیشه به تهدیدات خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین پایان دهد!

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.