تحلیل اندیشکده کوئینسی از نقشه شوم اسرائیل برای ایران

ترور فخری‌زاده، مقدمه جنگ آمریکا با ایران است

هدف آشکار دولت نتانیاهو از ترور دکتر فخری‌زاده، ناامید کردن دیپلماسی دولت بایدن با ایران و به جنگ کشاندن آمریکا با ایران است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، سایت تحلیلی ریسپانسیبل استیت کرافت وابسته به اندیشکده کوئینسی در مطلبی به قلم پاول پیلار  درباره نقش اسرائیل در ترور دانشمند ایرانی و لزوم ایستادگی در برابر رفتارهای تنش زای این رژیم نوشت:

مسئولیت ترور محسن فخری زاده هنوز در هاله ای از ابهام است. با این حال، انگیزه، روش های به کار گرفته شده و ترور دانشمندان ایران در گذشته، رد پای اسرائیل را تقویت می کند.

ترور فخری زاده تاثیری بر کاهش فعالیت های هسته ای ایران نخواهد نداشت. همانطور که نابودی هر فردی نمی تواند بر این برنامه تاثیر گذار باشد. ایران می تواند به راحتی فرد دیگری را جایگزین او کند.

ترور اخیر حتی در هدف قرار دادن مقتول به عنوان یک تروریست نیز قابل توجیه نبود. در عوض، حمله اسرائیل اقدامی تروریستی به شمار می آید. انکار این واقعیت تایید یک استاندارد دوگانه است. این استاندارد دوگانه با مقابله به مثل ایران و ترور یک دانشمند اسرائیلی یا امریکایی خودنمایی می کند.

هدف آشکار دولت نتانیاهو ناامید کردن دیپلماسی دولت بایدن با ایران و بازگشت به برجام است. زمان بندی ترور فخری زاده نیز این موضوع را تایید می کند.

مرحله دوم داستان به واکنش ایران برمی گردد. سناریوی مطلوب اسرائیل این است که ایران تلافی کند که به نوبه خود می تواند دلیل اقدام نظامی ایالات متحده یا اسرائیل علیه ایران باشد. نتانیاهو با حضور ترامپ بر سر قدرت شانس زیادی برای تحریک و برآوردن آرزویش دارد. این می تواند موثرترین راه برای یک اقدام پیشدستانه در به زباله انداختن دیپلماسی دولت آینده ایالات متحده باشد.

تحریک دولت ایران بخشی از کارزار اسرائیل حتی قبل از ترور فخری زاده بوده است. انفجارهای تابستان در ایران و حمله به تاسیسات هسته ای، خطوط لوله و نیروگاه ها، همه گواه این ادعا هستند.

دولت نتانیاهو پیوسته سیاست پایان ناپذیر تنفرانگیزی علیه ایران را در پیش گرفته و هدف آن آزار و تحریم همیشگی ایران است. این کارزارِ تهاجمی می خواهد ایالات متحده را از هرگونه دیپلماسی با ایران بازدارد. دور نگه داشتن ایران از ایالات متحده کمک می کند تا تمام اشتباهات دیگران و به ویژه اسرائیل را به گردن ایران بیندازد. ارزش رویکرد دولت نتانیاهو در استفاده از یک حواس پرتی چندسویه زمانی روشن می شود که می خواهد دلایلی برای رفتارهای ناخوشایندش بیاورد: مشکل اصلی منطقه ما ایران است.

اینها واقعیت های دردناکی برای دولت بایدن است. اسرائیل نه تنها می خواهد دیپلماسی بایدن با ایران را نابود کند بلکه می خواهد ایالات متحده را به یک جنگ با ایران بکشاند. دولت بایدن می تواند با تجدید نظر در وتوهای حمایت کننده در شورای امنیت سازمان ملل و بازبینی در کمک های سالانه 3.8 میلیارد دلاری به اسرائیل، بازی جدید را آغاز کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.