اعضای هیات علمی و استادان چه‌قدر عیدی می‌گیرند؟

میزان پاداش عیدی اعضای هیأت ‌علمی تمام‌وقت در صورت ۱۲ ماه خدمت در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت است.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل پرداخت پاداش (عیدی) سال ۱۴۰۲ کارکنان و اعضای هیأت ‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

به نقل از ایسنا، در این دستورالعمل آمده است: ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و یوم‌الله ۲۲ بهمن، نحوه محاسبه و میزان پرداخت پاداش عیدی سال ۱۴۰۲ به کارکنان و اعضای هیأت علمی در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ می‌شود.

۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان حداکثر عیدی کارکنان تمام‌وقت شاغل در دانشگاه

براساس بندهای این دستورالعمل؛ به کارکنانی که مشمول مقررات تأمین اجتماعی بوده و دارای حکم رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و قرارداد کار معین هستند، معادل دو ماه حقوق و مزایای مستمر (بدون احتساب کمک‌هزینه‌های حق تأهل، حق مسکن و حق اولاد) مشروط بر اینکه از مبلغ ۸۳ میلیون و ۵۹۵ هزار ریال کمتر و از مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ ریال بیشتر نشود، براساس روزهای کارکرد آنان قابل پرداخت خواهد بود. کارکنانی که در امسال براساس مجوز صادره از سوی سازمان مرکزی دانشگاه، به قرارداد کارمعین تغییر وضعیت یافته‌اند، از تاریخ انعقاد قرارداد مشمول دریافت عیدی می‌شوند. عیدی کارکنان تمام‌وقت بازنشسته و یا خرید خدمت که با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه مشغول کار هستند، در مقابل ۱۲ ماه خدمت، مبلغ ۱۸ میلیون ریال قابل پرداخت است.

عیدی کارکنان ساعتی تمام‌وقت

در این دستورالعمل آمده است: کارکنان ساعتی تمام‌وقت مشمول مقررات تأمین اجتماعی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفندماه امسال اشتغال به‌کار داشته و در طول سال مذکور حداقل ۲ هزار و ۲۲۰ ساعت کارکرد داشته باشند تا سقف مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ ریال از عیدی بهره‌مند خواهند شد. همچنین کارکنان ساعتی که کمتر از یک سال سابقه کار داشته و یا مجموع ساعت کارکرد ایشان کمتر از ۲ هزار و ۲۲۰ ساعت باشد، به‌ نسبت ساعت کارکرد، از عیدی بهره‌مند خواهند شد. کارکنان بازنشسته که با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه به‌صورت ساعتی همکاری می‌کنند، به‌نسبت کارکرد تا سقف ۱۸ میلیون ریال از عیدی بهره‌مند می‌شوند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ به کارکنان قراردادی نیمه‌وقت (که حق بیمه آنها از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود)، درمقابل ۱۲ ماه خدمت نیمه‌وقت معادل یک‌دوم مبالغ مطرح‌شده در ابتدای این دستورالعمل پرداخت می‌شود. کارکنان مأمور از دیگر سازمان‌ها و نهادها به دانشگاه، طبق ضوابط سازمان یا نهاد مربوطه پاداش (عیدی) دریافت می‌کنند.

این مطالب را هم ببینید:

نحوه محاسبه پرداخت پاداش (عیدی) به اعضای هیأت ‌علمی دانشگاه

در این دستورالعمل آمده است: میزان پاداش عیدی اعضای هیأت ‌علمی تمام‌وقت در صورت ۱۲ ماه خدمت در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت است. میزان پاداش عیدی به اعضای هیأت ‌علمی نیمه‌وقت در مقابل ۱۲ ماه خدمت نیمه‌وقت، معادل یک‌دوم مبلغ اعضای هیأت ‌علمی تمام‌وقت قابل پرداخت است. همچنین پاداش اعضای هیأت ‌علمی تمام‌وقت که از طرح خدمت مشمولان متخصص استفاده می‌کنند، نسبت به کارکرد آنها مطابق پاداش عیدی اعضای هیأت ‌علمی تمام‌وقت قابل پرداخت است.

همچنین اعضای هیأت علی تمام‌وقت چنانچه به صورت نیمه‌وقت با واحد دیگری همکاری کنند، فقط از واحدی که به صورت تمام‌وقت همکاری دارند، عیدی آخر سال دریافت خواهند کرد. اعضای هیأت علمی غیربازنشسته که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در استخدام سایر دانشگاه ها، سازمان‌ها یا نهادهای دولتی هستند، از دانشگاه و یا سازمان مبدأ عیدی سال ۱۴۰۲ را دریافت می‌کنند، وجهی به عنوان عیدی از سوی دانشگاه تعلق نمی‌گیرد. به اعضای هیأت علمی تمام‌وقت بازنشسته نیز که با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه مشغول کار هستند، در مقابل ۱۲ ماه خدمت، مبلغ ۱۸ میلیون ریال قابل پرداخت است.

همچنین به کارکنانی که از عضویت هیأت ‌علمی به حالت غیرهیأت ‌علمی تغییر وضعیت داده یا می‌دهند و یا بالعکس، عیدی به‌نسبت مدتی که در هر یک از وضعیت‌های مزبور اشتغال به‌کار داشته‌اند و مطابق با ردیف‌های مربوطه به‌صورت جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود. اعضای هیأت ‌علمی و غیرهیأت ‌علمی نیمه‌وقت که به تمام‌وقت تغییر وضعیت داده‌اند و یا بالعکس، به‌نسبت مدتی که در هر یک از دو وضعیت نیمه‌وقت و تمام‌وقت اشتغال داشته‌اند، متناسب با وضعیت مزبور و برابر بندهای مربوطه عیدی آنها محاسبه و قابل پرداخت خواهد بود.

عیدی اعضای هیأت ‌علمی و غیرهیأت ‌علمی که در طول امسال از یک واحد به واحد دیگر مأمور یا منتقل شده‌اند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند، پرداخت خواهد شد. اعضای هیأت ‌علمی و غیرهیأت ‌علمی دانشگاه که به دیگر نهادها و سازمان‌ها (اعم از دولتی و غیردولتی) مأمور شده‌اند، با توجه به دریافت تمام حقوق و مزایا از محل مأموریت (مقصد)، عیدی را نیز از همان محل مأموریت دریافت خواهند کرد. اعضای هیأت ‌علمی و غیرهیأت ‌علمی که در سال ۱۴۰۱ قبل از تاریخ صدور این دستورالعمل، با دانشگاه قطع همکاری کرده‌اند، به‌میزان کارکرد خود عیدی تعلق می‌گیرد.

همچنین اعضای هیأت ‌علمی و غیرهیأت ‌علمی که از مرخصی بدون حقوق استفاده کرده یا می‌کنند و یا به‌موجب حکم قطعی، از خدمت در دانشگاه به‌طور موقت منفصل شده یا می‌شوند، می‌توانند پس از اشتغال مجدد به‌کار نسبت به ماه‌های کارکرد حسب مورد، از پاداش آخر سال بهره‌مند ‌شوند.

براساس بندهای این دستورالعمل اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی که از مرخصی استعلاجی استفاده کرده یا می‌کنند و به طور موقت همکاری آنها با دانشگاه قطع شده یا می‌شود، می‌توانند پس از اشتغال به کار مجدد در صورتی که دستمزد ایام مرخصی استعلاجی آنها از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده باشد، از پاداش آخر سال و براساس ضوابط مندرج در این دستورالعمل، بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است براساس ماده ۹۱ قانون مالیاتی، پرداخت عیدی یک‌بار در سال به‌میزان ۵۶ میلیون ریال معاف از مالیات بوده و مابقی تا سقف پرداخت عیدی مشمول ۱۰ درصد کسر مالیات می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.