آمریکا: در دور زدن تحریم‌ها توسط ایران اختلال ایجاد می‌کنیم

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری دولت بایدن، تحریم‌های جدیدی را علیه ۶ شرکت‌ ایران و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به اتهام همکاری در تولید و خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران اعمال کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی رویکردهای دوگانه و اعمال تحریم های یکجانبه جدید کشورش علیه ۹ شرکت ایرانی و خارجی به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی و نفت ایران اعلام کرد هدف واشنگتن از تحریم ‌ای جدید، ایجاد اختلال در تلاش های ایران برای دور زدن تحریم‌ها است.

به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری دولت بایدن، تحریم‌های جدیدی را علیه ۶ شرکت‌ ایران و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به اتهام همکاری در تولید و خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، ۲۰ بهمن ماه در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، ۹ نهاد در حوزه های متعدد که نقش مهمی در تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران در آسیا دارند را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را هدف قرار داده است که به نمایندگی از شرکت تریلیانس پتروشیمی در تسهیل فروش و ارسال نفت و محصولات پتروشیمی ایران مشارکت دارند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: ایران به طور فزاینده ای به خریداران در شرق آسیا برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود روی آورده است که نقض تحریم های آمریکا محسوب می شود. واشنگتن همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اجرای تحریم های خود علیه کسانی که آگاهانه این تجارت را تسهیل می کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: اقدام امروز در پی دستور اجرایی ۱۳۸۴۶ اعمال شده و اطلاعیه روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی مبنی بر تحریم ۱۳ کمپانی در امارات عربی متحده و هنگ‌کنگ به‌دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران شرق آسیا اجرا شد.

این مطالب را هم ببینید:

شرکت هایی که امروز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند شامل: پتروشیمی امیر کبیر، پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون بوده که در ایران مستقر هستند.

علاوه بر این شرکتها, فیول آسیا پی تی ای مستقر در سنگاپور, سنس شیپینگ اند ترادینگ مستقر در مالزی و اونیشییس انرژی مستقر در سنگاپور, در میان شرکت های خارجی قرار دارند که به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

پیش از این، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برایان ای.نلسون معاون وزیر خزانه‌ داری از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی سفر کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده بود: هدف از این سفر ادامه هماهنگی‌ ها درباره مسائل مالی غیرقانونی و سایر مسائل منطقه‌ای بوده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: معاون وزیر خزانه‌داری همچنین بر تمرکز این وزارتخانه برای ریشه کن ‌کردن راههای فرار از تحریمهای آمریکا به ویژه تحریمها علیه روسیه و ایران و تعهدش برای انجام اقدامات اضافی علیه طرف‌هایی که از این تحریم‌ها فرار می‌کنند یا فرار از آنها را تسهیل می‌کنند، تاکید کرد.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه داری آمریکا عنوان کرده بود که «برایان نلسون» معاون وزیر در امور تروریسم و ‌اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کرده و با مقام های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریمهایش را ادامه خواهد داد.

نلسون در این تور ۶ روزه درباره تلاش‌های وزارت خزانه ‌داری برای مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت های صادراتی اعمال شده ناشی از جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت “بی‌ ثبات‌ کننده” ایران در منطقه، مخاطرات ناشی از فعالیت های مالی غیرقانونی و سرمایه‌گذاری خارجی گفت و گو کرده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.