انتقاد تند مهاجری از امیرعبداللهیان: وزیر خارجه سوئیس است نه ایران!

محمد مهاجری در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه که گفته «در جریان آشوب‌ها دانشجو و خبرنگار زندانی نداشتیم» می‌گوید: امیرعبداللهیان وزیرخارجه سوییس است نه ایران!

به گزارش تازه‌نیوز، به نقل از رویداد۲۴ نوشت: محمد مهاجری روزنامه‌نگار با اشاره به مصاحبه روز گذشته امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران با رادیو ملی آمریکا مبنی بر اینکه «در ایران هیچ خبرنگار و دانشجویی در جریان نا آرامی‌ها بازداشت نشد» گفت: فکر کنم آقای امیرعبدالهیان وزیر خارجه سوییس است نه ایران! البته ممکن است منظور ایشان این باشد که خبرنگاران در مورد اتهامات شغلی‌شان بازداشت نشده‌اند، این حرف را ممکن است به لحاظ توجیه قضایی بپذیریم اما اینکه گفته باشند هیچ خبرنگاری بازداشت نشده است، احتمالا ایشان نماینده کشور دیگری بودند که دراین مصاحبه شرکت کردند.

او می‌گوید: نکته دیگر اینکه ایشان وزیر خارجه است، وزیر داخله نیست که مسائل داخل خبر داشته باشد، هم اینکه احتمالا ایشان وزیر خارجه سوییس است، هم اینکه وزیرخارجه است و از موضوعات داخلی اطلاع ندارد.

حسین امیرعبداللهیان حرف‌هایی می‌زند که او را فردی بی‌اطلاع نشان می‌دهد

مهاجری با بیان اینکه این نوع سخنان در واقع هم حیثیت شخص ایشان را زیر سوال می‌برد و هم با دیپلماسی کشور بازی می‌کند، گفت: به نظرم برای اینگونه حرف‌ها بهتر است یک مشاور یا سخنگویی که اطلاعاتش درباره مسائل داخلی زیاد باشد پیدا کند تا دچار همچنین سهوی نشود. باید از خود آقای امیرعبدالهیان پرسید چه قصدی از این صحبت‌ها دارد

وی ادامه داد: سخنانی که ایشان مطرح می‌کند با اطلاعاتی که همه دنیا و همه رسانه‌ها می‌دانند مغایر است. این نوع سخنان به جز اینکه وزیرخارجه کشور ما را فردی بی‌اطلاع نشان دهد، نتیجه دیگری ندارد.

مهاجری درپاسخ به این سوال که این حجم از بی‌اطلاعی وزیر خارجه نگران کننده نیست؟ گفت: لابد از دید ایشان هیچ چیزی نگران‌کننده نیست. با این سخنان حس می‌کنم مصاحبه ساختگی و خیالی باشد ، چرا که بعید است وزیر خارجه تا این اندازه بی اطلاع باشد. به نظرم همچین مصاحبه‌ای انجام نشده و فیک است.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولتی است که ادعاهای بزرگ مطرح می‌کند

این چهره رسانه‌ای می‌گوید: امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولتی است که ادعاهای بزرگ مطرح می‌کند، طبیعتا شان وزیرخارجه هم باید با همان ادعاهایی که مطرح می‌کنند برابر باشد. تاکنون هیچ  آمار و ارقامی از سوی نهادهای رسمی درخصوص بازداشت شدگان اعتراضات اخیر منتشر نشده است. وقتی که هیچ منبع رسمی آماری منتشر نکرده، آقای امیرعبدالهیان از کجا می‌داند ارقام منتشرشده در خصوص بازداشتی ‌ها اغراق‌آمیز است؟ اگر رسانه‌های داخلی به نقل از منابع رسمی اعلام کرده باشند، خب ایشان می‌توانند درباره تعداد بازداشتی‌ها و اینکه آیا اغراق‌آمیز است یا نه صحبت کنند، در غیراین‌صورت فکر می‌کنم اطلاعات ایشان هم مبتنی بر توهمات است.

مهاجری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مطرح شدن سخنان غیرواقع باعث دور شدن مردم از حاکمیت می‌شود، تصریح کرد: بیش از آنکه نگران این موضوع باشم، چیزی که مهمتر است این است که آقای امیرعبدالهیان فردا روز می‌خواهد در دنیا با وزرای خارجی سایر کشورهای دنیا صحبت کند، آنها وقتی میزان اطلاعات او از مسائل کشور را تا این اندازه کم بدانند، طبیعی است که روی ارتباطاتی که با ایران دارند هم تاثیر منفی می‌گذارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.