هشدار تلخ نماینده مجلس درباره معیشت مردم

یک نماینده مجلس گفت: سال ۱۴۰۲، معیشت مردم سخت‌تر خواهد شد و این موضوع از لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده کاملاً مشخص است.

به گزارش تازه‌نیوز، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد درباره وضعیت اقتصادی کشور می‌گوید: دولت تاکنون هیچ برنامه مشخص و روشنی به مجلس ارائه نداده است و متاسفانه حتی همان شعار‌ها و وعده وعید‌ها و برنامه‌هایی که شفاهی در حوزه‌های مختلف گفته بود را هم انجام نداد و در هیچ‌کدام از بخش‌ها، هدف‌گذاری به وعده‌ها، محقق نشد.

به نقل از رویداد۲۴، او می‌گوید: چه در بحث مسکن، چه در بحث رشد اقتصادی، چه در اشتغال، چه در کنترل تورم و نقدینگی، چه در مبارزه با فساد و… هیچ‌جا عملکرد مثبت و مفیدی از دولت دیده نمی‌شود و نمی‌توانیم بگوییم که در فلان حوزه، دولت پیشرفت کرده است.

یک دایره هیاتی در دولت کار را به دست گرفته است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید: شعار ما در مجلس از همان اول، این بود که دولت را حمایت کنیم تا در برنامه‌هایش موفق شود و کماکان هم این حمایت را داریم، ولی احساس می‌کنیم که دولت این همیت را ندارد و حداقل در عمل نیز این احساس را نداریم که این موضوعات برای خود دولت هم دغدغه باشد. مثلاً دولت حتی پیش خودش نمی‌گوید که من به مردم در انتخابات و مجلس، شعار و وعده دادم و رای اعتماد گرفتم، پس چگونه به حرف‌هایم عمل کنم و از چه کسانی کمک بگیرم؟ به نظر می‌آید که یک دایره محدود و مدیریت هیاتی بدون توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، وضع تولید، منابع تولید، ارزش پول ملی، تورم و خروجی تصمیمات، کار را به دست گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هیچ حرفی برای گفتن به مردم نداریم

وی می‌گوید: وقتی مردم با ما صحبت می‌کنند، ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم. به طور مثال قیمت مسکن، خودرو، اقلام اساسی و دارو چند برابر شده است. از این‌رو هیچ توجیهی برای مردم نداریم. واقعاً نمی‌دانیم چه بگوییم و چطوری شرایط را برایشان تشریح کنیم که وضع این‌گونه شد؟ مسئولان نسبت به موضوعات به این مهمی و اساسی در کشور، حس بی‌خیالی و کم‌توجهی دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی می‌گوید: در مجلس هم برخورد‌های نمایندگان با دولت، مثلاً در مورد استیضاح‌ها جدی نیست و ما انتظار داشتیم که دولت خودش کابینه را مقداری ترمیم و دایره سیاسی را کمی بزرگ‌تر بگیرد و در همین جریان فکری، از افراد کارآمدتر و کاربلدتر استفاده کند که متاسفانه این کار هم به صورت مشخص و چشمگیر اتفاق نیفتاد.

سال ۱۴۰۲ معیشت مردم سخت‌تر خواهد شد

نوری می‌گوید: دولت روی تدوین بودجه نیز کار خاصی انجام نداد و این مقدار بی‌انضباطی در حوزه برنامه و بودجه شاید هیچ‌وقت سابقه نداشته باشد که برنامه‌ای نوشته نشود و بودجه با یک ماه تاخیر بدون آنکه قبلش برنامه توسعه هفتم به مجلس بیاید به ما ارائه کنند. بودجه امسال، وضعیت اسفباری دارد و یک بودجه تورم‌زا است که رکود را رقم خواهد زد و عملاً هیچ‌کدام از شاخص‌ها را بهبود نخواهد بخشید و وضع گذشته را ادامه خواهد داد. سال ۱۴۰۲، معیشت مردم سخت‌تر خواهد شد و این موضوع از لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده کاملاً مشخص است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.