پیش بینی هولناک وقوع دوباره زلزله در ترکیه/ فاجعه‌ای دیگر در پیش است؟

کارشناس ترکیه‌ای ادعا می‌کند که یک زلزله بزرگ به زودی در نزدیکی بندر چاناکاله رخ خواهد داد.

به گزارش تازه‌نیوز، دوغان پرینچک، زلزله شناس ترکیه ای، هشدار داد که زلزله ۷ ریشتری دیگر ممکن است به زودی در غرب ترکیه رخ دهد و بر اساس مشاهدات خود در دریای مرمره، هر لحظه ممکن است رخ دهد.

این کارشناس در گفتگو با ریانوز اظهار داشت: هر ۲۵۰ سال یک بار زمین لرزه های مهیبی در اطراف شهر بندری چاناکاله رخ می دهد.

به گفته پرینچک، آخرین زلزله مهیب در این کشور ۲۸۷ سال پیش بود و بر اساس ادعای این زلزله شناس، اکنون زمان زلزله های مهیب فرا رسیده است.

وی گفت:« بیش از ده سال است که با استفاده از نقشه های ویژه به پایش و تحلیل روزانه فعالیت های لرزه ای کشور مشغول بوده ام، الان سه سال است که زلزله را در چاناکاله پیش بینی می کنم.»

هشدار وی پس از وقوع یک رشته زمین لرزه ویرانگر در جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه در روز دوشنبه منتشر شد.

زلزله ۷.۸ ریشتری که به ترتیب با چندین پس لرزه همراه بود، منجر به واژگونی هزاران ساختمان در منطقه شد و هزاران کشته و تعداد زیادی مجروح بر جای گذاشت.

به گفته مقامات ترکیه، تعداد قربانیان در این کشور در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ نفر و بیش از ۶۴۰۰۰ مجروح شده اند.

بسیاری دیگر هنوز مفقود هستند. در همین حال، وزارت بهداشت سوریه تا روز چهارشنبه ۱۲۶۲ مورد مرگ را ثبت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین تخمین زده است که این فاجعه در نهایت می تواند بر زندگی ۲۳ میلیون نفر در منطقه تأثیر بگذارد، به ویژه در سوریه، که در حال حاضر از یک دهه درگیری مسلحانه و سیستم مراقبت بهداشتی که در حال فروپاشی است رنج می برد.

در همین حال امدادگران به پاکسازی آوار و جستجوی بازماندگان ادامه می دهند. تیم هایی از ده ها کشور به مردم محلی در هر دو ایالت کمک می کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه رسما هفت روز عزای قربانیان این فاجعه را اعلام کرد که از سال ۱۹۳۹ تا کنون بدترین دوره این فاجعه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.