مغز پوتین در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کرد! +عکس

الکساندر دوگین معروف به مغز پوتین، فیلسوف و ملی‌گرای افراطی روس از جمله حامیان ایجاد امپراتوری نوین روسیه و طرفدار حمله نظامی به اوکراین است.

به گزارش تازه‌نیوز، الکساندر دوگین ، فیلسوف روس در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو شرکت کرد.

به نقل از اعتماد آنلاین، دوگین معروف به مغز پوتین، فیلسوف و ملی‌گرای افراطی روس از جمله حامیان ایجاد امپراتوری نوین روسیه و طرفدار حمله نظامی به اوکراین است. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این نظریه‌پرداز ۶۰ ساله نفوذ زیادی بر روی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دارد. در مقابل عده‌ای دیگر با اشاره به اینکه الکساندر دوگین سمت رسمی در حلقه نزدیکان ولادیمیر پوتین ندارد بر این باور هستند که درباره دامنه نفوذ او اغراق شده است.

این مطالب را هم ببینید:

دویچه وله درباره دوگین می‌نویسد: گروهی از صاحبنظران بر این اعتقاد هستند که برای درک جهان‌بینی ولادیمیر پوتین و جایگاهی که او برای روسیه متصور است باید به نوشته‌های الکساندر دوگین به عنوان یک چهره راست افراطی مراجعه کرد. به عنوان مثال دیوید وان درهلی در یادداشتی که سه ماه پیش در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد الکساندر دوگین را «یک پیشگوی فاشیست» و هوادار یک «امپراتوری حداکثری روسی» خوانده است.

نشانه‌های نفوذ الکساندر دوگین در تصمیم‌گیری مقامات روسیه را می‌توان در سخنرانی ماه فوریه ولادیمیر پوتین همزمان با آغاز تهاجم نظامی به اوکراین مشاهده کرد.  الکساندر دوگین در نظریه‌های خود از «روسیه جدید» سخن می‌گوید. عبارتی که مسکو در توجیه الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ از آن استفاده کرد. کرملین بارها از واژگان و ادبیات الکساندر دوگین استفاده کرده است.

لکساندر دوگین ۲۲ بهمن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.