هشدار جدی چمران درباره زلزله تهران: فاجعه قرن خواهد شد!

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه‌ای را شاهد باشیم؛ زیرا زلزله در تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، تسنیم نوشت: مهدی چمران در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم شایستگی حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: حضور پرخروش مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه جای تقدیر و تشکر فراوان دارد؛ چرا که جز تهران در مشهد نیز شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم.

وی با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه ادامه داد: باید به خودمان، مهندسان ناظر، مجریان و طراحان هشدار دهیم؛ کشورهای دیگری نیز هستند که در طول سال زلزله را تجربه می‌کنند، اما چنین حوادثی را شاهد نیستند چرا که درست می‌سازند و ما اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه‌ای را شاهد باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه زلزله در تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد، گفت: شهرداری و شورا نیز در این زمینه اثرگذار هستند و باید تلاش خود را به کار بگیرند و سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی نیز در ساخت و ساز مسئول هستند.

وی افزود: اگر تغییری در ساخت و ساز نداده‌ایم باید این تغییر را ایجاد کنیم تا ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاوم باشند.

چمران همچنین در حاشیه جلسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جایزه‌ روز گذشته‌ای که شهردار تهران به برنده جشنواره فیلم فجر اختصاص داد به تایید شورای شهر رسیده بود یا خیر گفت: باید بررسی کنم تا متوجه شوم این جایزه چی بوده است. باید پرس و جو کنم که این جایزه از کجا پرداخت شده و مبنای آن چه بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.