حمله به مولوی عبدالحمید برای حمایت از میرحسین موسوی/ تصمیم نهادهای امنیتی چیست

فارس نوشت: باید دید نهادهای امنیتی که دهم بهمن ماه عبدالمجید، مشاور امام جمعه مسجد مکی را بازداشت کردند در خصوص این همراهی عبدالحمید و میرحسین موسوی چه تصمیمی خواهند گرفت؟

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: عبدالحمید اسماعیل‌زهی که مسیری پرحاشیه را در چند ماه گذشته در پیش گرفته است، در جدیدترین اقدام خود از سران فتنه ۸۸ حمایت کرده است! این حمایت ریشه در موضع گیری‌های مشابه میرحسین و امام جمعه مسجد مکی در قبال اغتشاشات اخیر دارد.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجدمکی همچنان در مسیر تلاش برای برهم زدن امنیت عمومی در زاهدان پیش می‌رود.

او که بعد از وقایع جمعه سیاه زاهدان همواره تلاش کرده تا فضای این شهر را هر جمعه متشنج کند هر هفته سخنانی پرحاشیه و جنجالی را مطرح می‌کند؛ روزی از بهائیت حمایت می‌کند و صدای علمای اهل سنت را درمی‌آورد و روزی دیگر طرح صلح اسرائیل و فلسطین را بر خلاف مبانی قرآن مطرح می‌کند.

حالا اما بعد از بیانیه یکی از سران فتنه او موضعی جدید در صفحه توئیترش گرفته است؛ بررسی مواضع عبدالحمید اسماعیل‌زهی،‌ امام جمعه مسجد مکی و مقایسه آن با بیانیه میرحسین موسوی موارد مشابه جالبی را عیان می‌کند.

 

۱- از مهرماه سال جاری امام جمعه مسجد مکی زاهدان همواره از اغتشاشات و اغتشاشگران که با شعار «زن، زندگی، آزادی» جان و مال و ناموس مردم را به مخاطره انداخته است، حمایت کرده و در برابر مجازات محاربین و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و مردم صدای خود را به اعتراض بلند کرده است. میر حسین در بیانیه خود از اغتشاشگران حمایت کرده و مدعی شده است:‌ «ایران و ایرانیان نیازمند و مهیای تحولی بنیادین‌اند، که خطوط اصلی‌اش را جنبش پاک «زن، زندگی، آزادی» ترسیم می‌کند.

این مطالب را هم ببینید:

 

۲- عبدالحمید در خطبه‌های ۱۳ آبان سال جاری گفته بود: «ما می‌خواهیم کشور از این بن‌بست بیرون شود. شما رفراندوم برگزار کنید و ببینید ملت چه تغییری می‌خواهند و هرچه خواستند، به آن تن بدهید. این سیاست‌ها به بن‌بست رسیده است» میر حسین موسوی هم در بیانیه خود بعد از سیاه‌نمایی از وضعیت موجود برگزاری همه‌پرسی آزاد! را اولین پیشنهاد خود برای عبور از وضعیت فعلی عنوان می‌کند؛ «برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم در مورد ضرورت تغییر یا تدوین قانون اساسی جدید.»

 

۳- عبدالحمید در نماز جمعه ۱۶ دی ماه صراحتا به قانون اساسی و قوانین قضایی جمهوری اسلامی تاخته و گفته بود:‌ «هیچ قانونی در ایران، نه قانون اساسی و نه قوانین قضایی، وحی منزل نیست. قوانینی وجود دارد که در ۴۰ سال گذشته نشان داده‌ شده که مشکل دارند. قوانین قضایی ساخته دست بشر هستند». میر حسین هم در بیانیه خود آورده است: اجرای بدون تنازل قانون اساسی، دیگر کارساز نیست و باید گامی فراتر از آن گذاشت. قانون به عنوان تنها راه نجات کشور زمانی معنا می‌دهد که خود بر ناموسی پیشین از عدالت و حقانیت تکیه کند.

 

۴- عبدالحمید همواره در سخنان خود در این چند ماه گذشته قانون را در خدمت افراد و اقشار خاص در جامعه معرفی می‌کند میرحسین نیز در تکرار مواضع عبدالحمید گفته است: «قانونی بهروزی به بار می‌آورد که برآمده از مردم و برای مردم باشد، نه در خدمت حراست از امتیازات ناروا و جایگاه کسانی که خویشتن را مافوق قانون می‌دانند.»

امام جمعه مسجد مکی ضمن حمایت از سران فتنه در صفحه توئیتر خود نوشت: آقای موسوی با بیانیۀ اخیر خود نشان داد که واقعیت‌های جامعه را درک کرده است.

باید دید نهادهای امنیتی که دهم بهمن ماه عبدالمجید، مشاور امام جمعه مسجد مکی را بازداشت کردند در خصوص این همراهی عبدالحمید و میرحسین موسوی چه تصمیمی خواهند گرفت؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.