۱۰ نکته که می‌تواند بر روند بورس دوشنبه ۲۴ بهمن تاثیر بگذارد

بورس امروز کاهشی بود. بورس فردا در سومین روز هفته در حالی آغاز خواهد شد که این ده خبر می توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تابناک، امروز اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد، اما به نظر می‌رسد ده خبر بیشتر از سایر اخبار بورس فردا را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید.

۱- پس از توقف چند هفته‌ای عرضه خودرو در بورس کالا، فردا خودرو‌های تارا دستی، فیدلیتی ۵ و ۷ نفره و ریسپکت عرضه می‌شود.
۲- در سفر پیش‌روی رئیس جمهور به چین، رئیس کل بانک مرکزی با هدف تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه بانکی و مذاکرات در راستای گشایش‌های ارزی، او را همراهی خواهد کرد.
۳- بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی افزایش سقف اعطای وام قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان را ابلاغ کرد.

این مطالب را هم ببینید:

۴- پیرو اطلاعیه شماره ۴۷۳۷/الف/۰۱ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ این شرکت، تعداد ۸۴۴.۸۷۵.۷۶۰ سهم معادل ۴ درصد سهام غیرمدیریتی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو (سهامی عام) در نماد معاملاتی (تپکو ۴) با قیمت پایه هر سهم ۳، ۵۰۰ ریال، روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ از طریق تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران، مورد عرضه قرار می‌گیرد
۵- رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت: همه اطلاعات، تحلیل‌ها و دیدگاه‌ها از طریق این سامانه قابل رویت است.
۶- قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده و لغو بخشنامه ۲۲۹ دفتر واردات ابلاغ شد.
۷- شرکت ایران خودرو دیزل در نظر دارد جهت خرید ۷۷ درصد از سهام شرکت تولیدموتور‌های دیزل ایران (سهامی خاص) به ارزش ۱۶.۳۲۶ میلیارد ریال معادل ۲.۸۶۵.۳۲۴.۰۰۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۵.۶۹۸ ریال در مزایده فروش سهام مذکور شرکت نماید.
۸- نرخ بهره بازار بین بانکی با افزایش قابل توجه ۰.۶۱ درصدی هفتگی، به سطح ۲۱.۷۸ درصد رسید تا شاهد بالاترین نرخ بین بانکی در دوران فرزین باشیم.
۹- با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اداره گاز استان کرمانشاه و لغو محدودیت استفاده از گاز خوراک و اتمام تعمیرات دوره‌ای واحد‌های تولیدی نماد کرماشا و پس از انجام کنترل‌های لازم واحد‌های تولیدی فوق از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ در مدار تولید قرار گرفته است
۱۰- مجلس از هفته اول اسفند وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.