عضو مجمع تشخیص: نیروی انتظامی از شاغلان مدلینگ تعهد بگیرد!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروی انتظامی از شاغلان مدلینگ تعهد بگیرد.

به گزارش تازه‌نیوز،  رویداد۲۴ نوشت: غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید:  مناسب‌ترین اقدام برای مواجهه با موضوع حجاب، اقدام فرهنگی، تربیتی و تبیینی است و بهترین زمانی که می‌تواند تاثیر بگذارد هم در دوران طفولیت بچه‌ها است و آموزش از آن زمان باید آغاز شود. دختران زمانی که به سن ۷ سالگی می‌رسند، پدر، مادر و بستگان باید روی مسئله حجاب با آن‌ها صحبت کنند. اگر خود خانواده مقید باشد بچه‌ها نیز از مادر تبعیت می‌کنند. ما مکرر دیده‌ایم وقتی پدر و مادر ایستاده اند برای نماز، آن‌ها نیز همان کاری که والدین انجام می‌دهند را تقلید می‌کنند. حجاب هم همینطور است. وقتی دختران ببینند مادرشان چادر و روسری دارد، آن‌ها هم همان را یاد می‌گیرند.

اگر دختران باحجاب تربیت شوند، کسی نمی‌تواند از زیبایی‌هایشان لذت جنسی ببرد

وی ادامه داد: اگر بچه‌ها کودکستان می‌روند، در آن مرحله زمان بسیار خوبی است. مرحله تاثیرگذار بعدی مدرسه است و بهترین خدمت بعد از پدر و مادر را معلمان به بچه‌ها می‌دهند و تاثیر زیادی دارند. اگر معلم تکلیف حجاب برایش روشن و مشخص باشد و بداند حجاب از واجبات الهی است و در شأن زن نیز تاثیرگذار است و بر تربیت کودک نقش مهمی دارد. اگر دختران با حجاب و عفت تربیت شوند، برای آینده‌شان مناسب است و دیگر تحت تاثیر هیجان قرار نمی‌گیرند و دیگران نمی‌توانند آن‌ها را مورد طمع قرار دهند و از زیبایی‌هایشان لذت جنسی ببرند.

مصباحی‌مقدم می‌گوید: در شرایط فعلی، دختران محصل و دانشجو، همچنین معلمان و اساتید حتما باید توجیه شوند. بهترین نمونه‌هایی که می‌توانند تاثیرگذار باشند، شخصیت‌های برجسته زن هستند که به جایگاه‌های مناسبی رسیده‌اند. مثلا استاد دانشگاه، پزشک، معلم، مدیر و سایر زنانی که در جایگاه‌های رفیع علمی و سیاسی قرار گرفته‌اند، این‌ها به مدارس و دانشگاه‌ها دعوت شوند و با دختران صحبت کنند. فرهنگ ایرانی و اسلامی ما با تربیت درست و عفیف بار آوردن دختران عجین شده است.

نماینده سابق مجلس می‌گوید: در ادارات، وزارتخانه‌ها و سایر نهاد‌های مربوطه، مکان‌هایی است که می‌تواند در کار فرهنگی و تربیتی نقش مهمی ایفا کند، در مسئله حجاب، راه کار جبر و فشار و تهدید و زور نیست، بلکه کار فرهنگی است. البته این را بگویم که آنطوری که من جامعه را رصد می‌کنم، آن تصوری که حرمت حجاب به صورت گسترده شکسته شده و شاهد بی‌حجابی و کشف حجاب زیاد هستیم، خداراشکر رخ نداده است و افراد معدودی هستند.

نیروی انتظامی از شاغلان مدلینگ تعهد بگیرد

مصباحی مقدم ادامه داد: یک استثنا وجود دارد آنهم کسانی که جایگاه الگو پیدا می‌کنند و به عبارت دیگر مدل می‌شوند. افرادی که بر تنشان لباس می‌پوشانند و آن‌ها را در فضای عمومی می‌برند و می‌خواهند از طریق مدلینگ برای محصولات خودشان تبلیغ کنند و به این افراد پول هم می‌دهند که بروید در انظار بچرخید تا شما را ببینند و این مدل لباس را بپسندید تا من محصولم را بفروشم! این مدل‌ها را نیروی انتظامی باید شناسایی کند و از آن‌ها تعهد بگیرد و از کسانی که این مدل‌ها را به کار می‌گیرند هم تعهد بگیرند تا دیگر اینگونه مدل‌سازی و الگوسازی صورت نگیرد. اما نسبت به عامه زنان و دختران همان روش تربیتی و جذبی باید صورت بگیرد و روش‌های تنبیهی و برخورد‌های قهری و سلبی جواب نمی‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.