ضرب سکه طلا در زیرزمین یک خانه

مرد جوان که از ۴ سال قبل در زیرزمین یک خانه اقدام به ضرب سکه طلا می‌کرد با تلاش مأموران کلانتری احمدآباد مشهد در حالی دستگیر شد که ده‌ها قطعه سکه طلای آماده فروش نیز از وی کشف شد.

به گزارش تازه‌نیوز، یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: این مرد ۴۰ ساله از سال ۹۸ فعالیت مجرمانه خود را در زیرزمین یک خانه مسکونی آغاز کرده بود. از چندی پیش بازرسان این اتحادیه در پی یافتن این فرد بودند تا اینکه روز پنجشنبه بیستم بهمن این شخص به همراه دو زن که برایش کار می‌کردند دستگیر شدند.

به نقل از شهرآرانیوز، دو زن دستگیر شده در این پرونده از چندی پیش از سوی متهم استخدام شده و سکه‌های ضرب شده را در بازار به فروش می‌رساندند. حال اینکه هنوز مشخص نیست از سال ۹۸ تاکنون چند عدد سکه طلای ضرب شده خارج از فرایند بانکی در بازار فروخته شده و به دست چند مشتری رسیده است.
تقی‌زادگان گفت: در بازرسی از محل فعالیت این شخص تعداد زیادی کارت جعلی که سکه‌های ضرب شده در آن بسته‌بندی می‌شدند به همراه دستگاه‌های مربوط کشف و ضبط شده است. همچنین بالغ بر ۱۰۰عدد ربع سکه بسته‌بندی شده آماده‌فروش نیز کشف و ضبط شده است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر در پاسخ به این سؤال که متهم از این اقدام چه میزان نفع مالی برده است، ادامه می‌دهد: بر اساس قیمت طلا هر ربع سکه تمام شده برای این فرد بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان آب می‌خورد که وی هر قطعه را در بازار با سود ۴ میلیون تومانی به فروش می‌رسانده است.

سرهنگ نگهبان رئیس‌پلیس مشهد نیز در این خصوص گفت: این عملیات در حالی در دستور کار مأموران کلانتری احمد آباد قرار گرفت که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع آگاه مشخص شد فردی در زیرزمین یک خانه مسکونی اقدام به ضرب سکه‌های طلا می‌کند.

مأموران کلانتری پس از تکمیل تحقیقات طی هماهنگی قضایی تا کنون پنج متهم را در این کارگاه زیر زمینی دستگیر و تحویل مرجع قضایی دادند. ۱۰۰عدد ربع سکه بسته‌بندی شده از محل کشف شد و برای بررسی و کارشناسی دقیق در اختیار کارشناسان اتحادیه مربوط قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.