این شهر با دمای ۱۲- سرد‌ترین مرکز استان شد

همدان سردترین مرکز استان کشور شد.

به گزارش تازه‌نیوز، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال فعالیت یک سامانه بارشی و بارش سنگین برف و کولاک و یخبندان صبح امروز این شهر با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به عنوان سردترین مرکز استان کشور اعلام شد.

به نقل از ایرنا، روح‌الله زاهدی افزود: بارش برف از صبح یکشنبه بیشتر نقاط استان را فر اگرفت و ارتفاع برف در ایستگاه موسی‌آباد اسدآباد به ۵۵ سانتی متر و سعیدیه همدان نیز به ۵۰ سانتی متر رسید.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه بارانسنجی همه‌کسی با ۵۸ میلی‌متر بیشترین بارش را داشته و ایستگاه سعیدی همدان ۴۷ میلی‌متر بارش را ثبت کرده است.

زاهدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز بارشی در استان نداشته باشیم و در برخی از نقاط کوهستانی و گردنه‌ها شاهد وزش باد و کولاک هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه جدید بارشی از فردا وارد استان می‌شود و به صورت بارش برف و باران فعالیت می‌کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش‌ها در نیمه جنوبی استان بیشتر از سایر نقاط است و از بعدازظهر سه‌شنبه آغاز و تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی بیان کرد: با خروج این سامانه بارشی در پایان هفته جبهه هوای سرد در استان مستقر خواهد شد.

زاهدی با اشاره به اینکه پیشینه دمای هوای همدان از یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشتر نشد، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته رزن با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر سفر سردترین نقطه استان و ملایر با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.